  • 1. Data: 2002-12-29 18:03:27
    Temat: Rejestracja US umowy o dzieło
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    Witam

    Przyszło mi wystapić w roli pracodawcy zatrudniającego osobe prywatną na
    podstawie umowy o dzieło.
    Czy taką umowę nalezy rejestrować w skarbówce?
    Jezeli tak... jaka jest podstawa prawna?

    Dzieki z ewentualne odpowiedzi :-)

    Fires

  • 2. Data: 2002-12-29 18:05:17
    Temat: Re: Rejestracja US umowy o dzieło
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

> [...]
    > podstawie umowy o dzieło.
    > Czy taką umowę nalezy rejestrować w skarbówce?
    > Jezeli tak... jaka jest podstawa prawna?

    nie trzeba, tylko czywiście trzeba zapłacić podatek

    galis

  • 3. Data: 2002-12-29 18:21:28
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    Użytkownik "Galis" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > nie trzeba, tylko czywiście trzeba zapłacić podatek

    To oczywiste.
    Tak mi ktoś powiedział. przeszukuję przpeisy o opłacie za czynności
    cywilno-prawne, skarbowe i nigdzie nie ma że trzeba. Chyba więc masz rację.
    Dzieki

    Fires

  • 4. Data: 2002-12-29 20:34:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Fires napisał:
> [...]
    > Tak mi ktoś powiedział. przeszukuję przpeisy o opłacie za czynności
    > cywilno-prawne, skarbowe i nigdzie nie ma że trzeba. Chyba więc masz rację.

    I możesz tak sobie patrzec i patrzec i nic tam nie znajdziesz.
    Przeszukaj ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych, a szczególnie
    art. 41. Przesledź tez odniesienia zawarte w tym artykule.
    Od umowy o dzieło płaci sie podatek dochodowy, a nie od czynności
    cywilno - prawnych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-12-29 20:55:54
    Od: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>

    [...]
> [...]
    > art. 41. Przesledź tez odniesienia zawarte w tym artykule.
    > Od umowy o dzieło płaci sie podatek dochodowy, a nie od czynności

    :-) To, ze sie płaci podatek, to wiem. Wielokrotnie takie umowy
    podpisywałem, ale jako osoba fizyczna (zleceniobiorca).
    Sprawa jest już wyjasniona... dziekuję za pomoc.

    Fires