  • 1. Data: 2007-04-22 14:53:11
    Temat: Rejestracja samochodu kupionego na firme - a rozliczenie tego w KPiR
    Od: Buff&Kity <v...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zakupilem ostatnio samochód osobowy od komisu. Faktura VAT ze stawka
    zwolnioną, wystawiona bezpośrednio na moją firmę. Czy koszt
    przerejstrowania samochodu może bez przeszkód być kosztem mojej firmy ?
    Jestem VATowcem i rozliczam się pełną KPiR :)

    Jeśli można to zapewne wrzucam całą wartość rejestracji do KPiR
    (zakładam, że VATu i tak w takiej opłacie nie ma) - ale na podstawie KP
    ? Urzedy chyba faktur nie wystawiają ?:)

    Dzięki za odpowiedzi :)

    Vonn

  • 2. Data: 2007-04-23 07:38:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Apr 2007, Buff&Kity wrote:

> [...]
    > zwolnioną, wystawiona bezpośrednio na moją firmę. Czy koszt przerejstrowania
    > samochodu może bez przeszkód być kosztem mojej firmy ?

    Jednym z elementów rozważań jest przepis stanowiący, że wszystkie wydatki
    poniesione "przed wprowadzeniem ST do użytkowania" idą do *amortyzacji*
    (a nie prosto w koszty).
    Wobec interpretacji US o ubezpieczeniach (ktoś ostatnio podawał, poszukaj
    w archiwum) nie zajmę stanowiska, ale na zdrowy rozum rejestracja powinna
    iść w WP a nie KUP.

    > Jeśli można to zapewne wrzucam całą wartość rejestracji do KPiR (zakładam, że
    > VATu i tak w takiej opłacie nie ma) - ale na podstawie KP ? Urzedy chyba
    > faktur nie wystawiają ?:)

    Kiedy ostanio czytałeś par. 12 do 14 rozporządzenia o KPiR?
    Może powtórka? ;)
    Tu leży przykładowo (rejestracja darmowa):
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1#spis2

    pzdr, Gotfryd