  • 1. Data: 2007-04-22 14:54:22
    Temat: Zapisy korygujący w KPIR a liczba porządkowa
    Od: e...@w...pl

    Witam.

    Może zadaję banalne i głupie pytanie, ale niestety nie udało mi się
    znaleźć na ten temat informacji.

    Nie zaliczyłem w miesiącu lutym odsetek jako przychodu i chcę to
    skorygować dodatkowym zapisem z KPIR pod już istniejącymi zapisami.
    Jak wprowadzić zapis korygujący w KPIR dla zamkniętego miesiąca, tak
    żeby nie rozjechała się numeracja w KPIR? Czy takiemu zapisowi w ogóle
    jest nadawany numer porządkowy? Jeżeli tak, to jaki?

    Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

    Pzdr.

  • 2. Data: 2007-04-22 15:32:43
    Temat: Re: Zapisy korygujący w KPIR a liczba porządkowa
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 22-04-2007 o 16:54:22 <e...@w...pl> napisał:

> [...]
    > żeby nie rozjechała się numeracja w KPIR? Czy takiemu zapisowi w ogóle
    > jest nadawany numer porządkowy? Jeżeli tak, to jaki?

    żadnych wpisów korygujących.
    wrzucasz w aktualnym miesiącu.

    Piotr

  • 3. Data: 2007-04-22 15:46:40
    Od: e...@w...pl

    OK.

    Nie chciałem wyjść na idiotę w prowadzeniu PKPiR, ale wyjdę. Rozumiem
    co z odsetkami w tym roku. Tylko że nie uwgzlędniałem również odsetek
    w roku 2004 i 2005. Tak to jest jak się zabiera za prowadzenie
    działalności bez znajomości podstaw rozliczania, później wychodzi się
    na idiotę na forum. Mało tego Fundusz Pracy wrzucałem w Ubezpieczenie
    Społeczne w PIT5. Spokojnie mógłbym kandydować na Debila Podatkowego
    2004 i 2005 ;). No dobra nawywijałem, a teraz chcę po sobie
    posprzątać, jeszcze przed tym gdyby miała zajrzeć do mnie kontrola.
    Chcę skorygować zapisy w PKPir za rok 2004 i 2005 wprowadzając
    odpowiednie zapisy i dokumenty wewnętrzne. Ale co z numeracją
    porządkową? Jak ponumerować takie zapisy w każdym miesiącu?

    Dzięki za odp.

  • 4. Data: 2007-04-22 16:20:49
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 22-04-2007 o 17:46:40 <e...@w...pl> napisał:

    > OK.
    >
    > Nie chciałem wyjść na idiotę w prowadzeniu PKPiR, ale wyjdę. Rozumiem
    > co z odsetkami w tym roku. Tylko że nie uwgzlędniałem również odsetek
    > w roku 2004 i 2005.

    Poprzednie lata musisz skorykować, ale MZ wystarczy wpisami
    w grudniu danego roku. Oczywiście załącz pisemko z czynnym żalem.

> [...]
    > odpowiednie zapisy i dokumenty wewnętrzne. Ale co z numeracją
    > porządkową? Jak ponumerować takie zapisy w każdym miesiącu?

    no jak korygujesz w każdym miesiącu to MZ cała księga powinna być
    przenumerowana. a odsetki dokumentujesz wydrukiem z konta.

    Piotr
    p.s. nie jestem doradcą podatkowym

  • 5. Data: 2007-04-22 16:29:01
    Od: e...@w...pl

    Dzięki za odp.

    No po takiej wpadzie, to pisanie czynnego żalu będę miał w małym
    palcu ;). Cały czas mnie gryzie tylko ta ciągłość numeracji dowodów
    księgowych (wewnętrznych i faktur). Po wprowadzeniu zapisów
    korygujących, raz że będę musiał przenumerować wszystkie pozycje KPiR,
    to jeszcze będę musiał pozmieniać na samych dokumentach wewnętrznych i
    fakturach. A może da się to jakoś inaczej załatwić?

    Pzdr.

  • 6. Data: 2007-04-22 16:36:05
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 22-04-2007 o 18:29:01 <e...@w...pl> napisał:

> [...]
    > to jeszcze będę musiał pozmieniać na samych dokumentach wewnętrznych i
    > fakturach. A może da się to jakoś inaczej załatwić?

    jeśli dopisałbyś to wszystko (mam na myśli odsetki) na koniec księgi
    to niczego na wcześniejszych dokumentach nie musisz zmieniać.
    poza tym odsetki z konta można dokumentować wydrukiem potwierdzenia
    operacji (np. z mBanku) które to wydruki mają własną numerację,
    więc nie trzeba tworzyć dowodów wewnętrznych.

    ale traktuj moją wypowiedź jako głos w dyskusji,
    być moze się mylę:)

    zadawałem podobne pytanie na e-porady.pit.pl
    i doradzono mi tak jak napisałem.

    Piotr

  • 7. Data: 2007-04-22 17:24:07
    Od: e...@w...pl

    Wielkie dzięki za odp.

    No nie ukrywam, że jest to zgodne z logiką, tylko pytanie czy zgode z
    ustawą. Chyba sam również skieruję się na e-porady.pit.pl.

    Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam serdecznie.

  • 8. Data: 2007-04-22 17:42:22
    Od: e...@w...pl

    Tylko że znowu mi się pojawiła kolejna nieścisłość. W jaki sposób
    wystawić korekty PIT-5 dla poszczególnych miesięcy, jeżeli zapisy
    korygowane będą uwzględnione na końcu?

    Sorry, że jestem tak upierdliwy i zadaję laickie pytania.

    Pzdr.

  • 9. Data: 2007-04-22 17:57:14
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 22-04-2007 o 19:42:22 <e...@w...pl> napisał:

    > Tylko że znowu mi się pojawiła kolejna nieścisłość. W jaki sposób
    > wystawić korekty PIT-5 dla poszczególnych miesięcy, jeżeli zapisy
    > korygowane będą uwzględnione na końcu?

    no skoro na końcu to nie musisz korygować żadnego pit5, bo
    za grudzień się go nie składało. tylko deklaracja roczna pit36.

    Piotr

  • 10. Data: 2007-04-23 07:37:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Apr 2007, e...@w...pl wrote:

    > Tak to jest jak się zabiera za prowadzenie
    > działalności bez znajomości podstaw rozliczania

    Czekaj, tak z ciekawości: remanent początkowy ująłeś w KPiR?

    pzdr, Gotfryd