  • 1. Data: 2002-01-02 16:32:34
    Temat: Rejestracja w KRS
    Od: "Tomasz Lisowski" <j...@p...NOSPAM.onet.pl>

    Szanowni grupowicze!

    Zapewne obudziłem się trochę za późno, ale znajomy niedawno zwrócił mi uwagę
    na konieczność rejestracji mojej DG w KRS.

    Od 4 lat prowadzę samodzielną działalność gospodarczą, będąc zarejestrowany
    w Urzędzie Miejskim. W ostatnich dniach grudnia byłem nawet w Urzędzie i
    dokonywałem rozszerzenia wpisu do ewidencji oraz opłaty rejestracyjnej VAT
    (przechodzę na VAT). Nikt mi nie wspomniał, że muszę coś jeszcze robić.

    Jak to jest? Czy to, że posiadam wpis w ewidencji działalności gospodarczej
    wystarczy, abym mógł kontynuować działalność? Czy muszę iść do KRS-u i się
    rejestrować, czy też Urząd Miejski zrobi to za mnie. Słyszałem o KRS-ie w
    kontekście spółek cywilnych (przekształcanych w jawne), natomiast nie
    sądziłem, że może to również mnie dotyczyć.

    Proszę więc o wyjaśnienie mojej aktualnej sytuacji. Czy muszę coś jeszcze
    zrobić i czy mogę nadal działać, jak do tej pory?

    Z góry dziękuję.

    --
    Tomasz Lisowski

    # Odpowiadając na priva usuń NOSPAM z mojego adresu #

  • 2. Data: 2002-01-02 23:12:40
    Temat: Re: Rejestracja w KRS
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

> [...]
    |
    | Proszę więc o wyjaśnienie mojej aktualnej sytuacji. Czy muszę coś jeszcze
    | zrobić i czy mogę nadal działać, jak do tej pory?

    Na razie nic nie musisz - termin przesunięto

    pozdrawiam
    majura

  • 3. Data: 2002-01-03 09:57:12
    Od: "Tomasz Lisowski" <j...@p...NOSPAM.onet.pl>

    Użytkownik "majura" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na razie nic nie musisz - termin przesunięto

    Na kiedy? Z tego wniosek, że i tak będę musiał tam się kiedyś zarejestrować,
    tak?
    Tomek Lisowski

  • 4. Data: 2002-01-03 10:04:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Tomasz Lisowski" [...]

    >Czy muszę coś
    > jeszcze

    > Na kiedy? Z tego wniosek, że i tak będę musiał tam się kiedyś
> [...]

    Chyba nie.

    Cos mi sie po pamieci kolacze, ze aktualne wpisy nie usuniete "z mocy prawa"
    (dot sp. cywilnych) zostana "przeniesione" do KRS bez wniosku wpisanych.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-01-03 17:38:54
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

    do końca 2003 r.

    | Chyba nie.

    Jeszcze pewnie nieraz się zmieni

    | Cos mi sie po pamieci kolacze, ze aktualne wpisy nie usuniete "z mocy prawa"
    | (dot sp. cywilnych) zostana "przeniesione" do KRS bez wniosku wpisanych.

    Poczytaj np.:
    http://arch.rp.pl/a/rz/2001/12/20011224/200112240048
    .html
    http://arch.rp.pl/a/rz/2001/12/20011217/200112170046
    .html
    http://arch.rp.pl/a/rz/2001/12/20011211/200112110102
    .html

    pozdrawiam
    majura

  • 6. Data: 2002-01-03 19:02:20
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >
    > Cos mi sie po pamieci kolacze, ze aktualne wpisy nie usuniete "z mocy
    > prawa" (dot sp. cywilnych) zostana "przeniesione" do KRS bez wniosku
    Dobrze Ci sie kołacze :-)) Jak "czas się wypełni" urzędy miast i gmin będą
    musiały same zgłosić przedsiębiorców ze swoich rejestrów.
    Jeżeli dane w rejestrach nie będą wystarczające (a gwarantuję że nie będa,
    widziałam czego potrzebuje KRS :-((() to sąd przysle do delikwenta wezwanie
    do uzupełnienia danych. Ale wczesniej nie trzeba nic robić samemu. Po
    prostu czekać.
    A do chwili uprawomocnienia sie wpisu do KRS stary wpis do ewidencji będzie
    ważny. Tylko nie bedzie można w nim żadnych zmian dokonywać.
    Ale na razie "godzina zero" przesunięta została o dwa lata.
    A co potem, zobaczymy.

    Maddy

    ps. Coś strasznie dużo cudzusłowów dzis używam. Może to jakiś znak???

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-01-04 11:41:45
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "majura" <m...@f...onet.pl> wrote in message

    > do końca 2003 r.

    Ma Pan racje

    Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym:

    Art.7.2. Podmiot podlegający obowiązkowi wpisu do rejestru przedsiębiorców,
    zgodnie z przepisami ustawy, o której mowa w art. 1, wpisany do ewidencji
    działalności gospodarczej na podstawie przepisów obowiązujących do 31
    grudnia 2001 r., jest obowiązany do złożenia wniosku o wpis do rejestru
    przedsiębiorców.

    Boguslaw