  • 1. Data: 2011-05-16 18:35:13
    Temat: Remanent na zakonczenie roku - kiedy zapłacę podatek dochodowy?
    Od: "kolo" <k...@k...lo>

    Pytania dla was może banalne, ale to moje początki i pierwszy rok :).

    Zakładamy, że handlowa dzialalnosc gospodarcza rozpoczeta w tym roku, PKPiR
    bez VAT. W sumie na towary handlowe w ciągu roku wydane zostanie 20 tys zł,
    pozostałe koszty 4 tys. zł, przychody ze sprzedazy w całym roku 22 tys zł,
    czyli strata i w żadnym miesiącu nie zapłacę podatku dochodzowego.
    Zakładamy teraz, że na koniec roku zostanie mi w magazynie towarów
    handlowych na wartość 5 tys. po cenach zakupu.

    Coś słyszałem o remanencie. Jak się go przeprowadza? Czy w tym konkretnym
    przypadku pojawi się dochód? Jeśli tak, kiedy będzie do zapłacenia podatek
    dochodowy?

  • 2. Data: 2011-05-16 20:45:27
    Od: adam <a...@g...pl>

    W dniu 2011-05-16 20:35, kolo pisze:
> [...]
    > przypadku pojawi się dochód? Jeśli tak, kiedy będzie do zapłacenia podatek

    Bardzo ogólnie
    dochód = przychód - wydatki + remanent początkowy - remanent końcowy
    Czyli u Ciebie
    dochód =22 - 24 + 0 - 5 = 3
    Czyli masz 3 tys zł do opodatkowania.

    Napisałem to bardzo ogólnie, musisz bardzo dobrze poczytać przepisy, a
    najlepiej zlecić to do biura, nie sugeruj się wskazówkami przeczytanymi
    na grupie.

    Na temat sposobu sporządzania remanentu znajdziesz mnóstwo w internecie,
    poszukaj

  • 3. Data: 2011-05-16 21:33:17
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    adam pisze:
    > Bardzo ogólnie
    > dochód = przychód - wydatki + remanent początkowy - remanent końcowy
    > Czyli u Ciebie
    > dochód =22 - 24 + 0 - 5 = 3
    > Czyli masz 3 tys zł do opodatkowania.

    Ciekawe, pomyliłeś + z - przy remanentach, uzyskując jednak poprawny
    wynik :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 4. Data: 2011-05-16 22:38:59
    Od: <s...@a...pl>

    > Napisałem to bardzo ogólnie, musisz bardzo dobrze poczytać przepisy, a
    > najlepiej zlecić to do biura, nie sugeruj się wskazówkami przeczytanymi na
    > grupie.

    Szczególnie nie słuchaj w żadnym wypadku rozważań niejakiej Maddy. Ona ma
    się za księgową, a nie wie jak rozliczyć podatki firmy importujacej
    pomarańcze i kałachy z Kazachstatu. Omijaj też posty pewnego Gotfryda! To
    troll, jakich mało. Tylko się wymądrza, że niby mądrzejszy od urzędników i
    infolinii podatkowej. Kilka lat temu np. ludziom wmiawiał, że jak się
    zaczyna działalność gopsodarczą i nic się nie ma, to trzeba jakieś remamnty
    początkowe, zerowe robić.

    A najlepiej poczytaj wątek "Damiana [EX]" z 10-03-2011 pt. "Jak ja
    nienawidzę Gotfryda... Fuj!". Zrozumiesz, że nikomu tutaj, a szczególnie
    wymienionemu w tytule wątku, wierzyć nie wolno. Do czasu...

    ---
    Wybaczcie, musiałem ;-D

  • 5. Data: 2011-05-17 20:32:02
    Od: adam <a...@g...pl>

    W dniu 2011-05-16 23:33, ajt pisze:

    > Ciekawe, pomyliłeś + z - przy remanentach, uzyskując jednak poprawny
    > wynik :)
    Klasyczny brak zgodności myśli, słowa i uczynku. Ale chciałem dobrze,
    przepraszam;)

  • 6. Data: 2011-05-17 22:17:11
    Od: adam <a...@g...pl>

    W dniu 2011-05-17 00:38, s...@a...pl pisze:
> [...]
    > nienawidzę Gotfryda... Fuj!". Zrozumiesz, że nikomu tutaj, a szczególnie
    > wymienionemu w tytule wątku, wierzyć nie wolno. Do czasu...
    Są tacy co wiedzą i tacy co wydaje im się że wiedzą, wszyscy się
    wypowiadają. Jak w tym wyłowić właściwych? Ty wiesz, ale kolo nie. Z
    całym szacunkiem dla piszących tu osób z rzeczywiście głęboką wiedzą,
    ale nigdy nie oparłbym się na grupie, tylko weryfikował i weryfikował.
    Kolo gdyby tylko zechciał, to odpowiedź na swoje elementarne pytanie
    znalazłby natychmiast w pierwszym lepszym linku z googli, i to jeszcze
    na fachowym portalu z szerokim objaśnieniem.

  • 7. Data: 2011-05-17 22:57:21
    Od: <s...@a...pl>

    > Są tacy co wiedzą i tacy co wydaje im się że wiedzą, wszyscy się
    > wypowiadają. Jak w tym wyłowić właściwych? Ty wiesz, ale kolo nie.

    To twoje słowa "nie sugeruj się wskazówkami przeczytanymi na grupie". Ja
    uważam, że powinien się sugerować.

    > Z całym szacunkiem dla piszących tu osób z rzeczywiście głęboką wiedzą,
    > ale nigdy nie oparłbym się na grupie, tylko weryfikował i weryfikował.

    Nikt Ciebie nie zmusza. Przykład z wątkiem, który podałem pokazuje, że warto
    jednak słuchać ludzi tu piszących. A co do weryfikacji - oczywiście, że
    trzeba to robić.

    > Kolo gdyby tylko zechciał, to odpowiedź na swoje elementarne pytanie
    > znalazłby natychmiast w pierwszym lepszym linku z googli, i to jeszcze na
    > fachowym portalu z szerokim objaśnieniem.

    Na przykład na tych "fachowych" stronach z pit i vat z pl na końcu...

  • 8. Data: 2011-05-18 05:58:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    adam wrote:

> [...]
    > znalazłby natychmiast w pierwszym lepszym linku z googli, i to jeszcze
    > na fachowym portalu z szerokim objaśnieniem.

    Ty tak serio?
    Na tych fachowych portalach, to czasem takie głupoty wypisują,
    że głowa boli. Kiedyś coś nawet sprawdzałem na płatnych stronach,
    to wyszło, że jakby za opłatą głupoty są większe.

    Pozostałbym przy: "weryfikował i weryfikowal" i jeszcze raz
    sam przeczytał przepisy i znowu zweryfikował.

  • 9. Data: 2011-05-18 18:09:31
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-05-18, o godz. 07:58:46
    "cef" <c...@i...pl> napisał(a):

    > Ty tak serio?
    > Na tych fachowych portalach, to czasem takie głupoty wypisują,
    > że głowa boli. Kiedyś coś nawet sprawdzałem na płatnych stronach,
    > to wyszło, że jakby za opłatą głupoty są większe.

    Bo i bardziej ceniący się fachowcy to piszą :)

    Tomek