    From: "Tomasz" <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Remanent roczny i remanent poczatkowy
    Date: Wed, 4 Jan 2006 18:21:24 +0100

    Witam,
    Mam nastepujace problem
    31 grudnia 2005 zrobilem remanent za 2005 rok (w sumie za 3 miesiace, bo od
    tego czasu prowadze DG).
    Z remanentu wyszlo, ze mam na stanie towar za 356 zl (glownie zajmuje sie
    uslugami). Zatem ta kwote wpisalem do KPiR do kolumny 16.
    Przy ustalaniu dochodu odjalem kwote remanentu, pomniejszajac KUP.

    Mam teraz takie pytanie: Kiedy bede mogl zaliczyc ta kwote w KUP? Czy
    dopiero po sporzadzeniu kolejnego remanentu, za rok (przy zalozeniu ze
    sprzedam obecny towar), czy tez wpisujac remanent poczatkowy 1 stycznia 2006
    mam wpisac ta kwote nie do kolumny 16, ale innej ?

    I pytanie nr 2 - czy z punktu widzenia ksiegowosci mam przeprowadzic 2
    remanenty sporzadzone na dzien 31 grudnia 2005 i 1 stycznia 2006? Chodzi mi
    o daty w arkuszach spisu itp.

    Pozdrawiam
    Tomasz