    From: "Emma" <e...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Remont lokalu we własnym budynku
    Date: Fri, 5 Sep 2003 08:12:17 +0000 (UTC)

    Witam i zwracam się z prośbą o radę.
    Mam trochę wątpliwości co do słuszności rozumowania podatkowego.
    Opis problemu:
    Pan A jest wraz z panem B współwłaścicielem dużego budynku. Z tytułu jego
    wynajmowania panowie uzyskują duże dochody. Dla celów podatku VAT stworzyli
    kilka lat temu spółkę cywilną.
    Ponadto pan A prowadzi na własny rachunek inną działalność usługową.

    Posiadany budynek panowie mają w dużej części nie wynajęty /takie czasy:-(((/
    więc przeprowadzają w nim generalny remont: wymiana okien, ogrzewania, remont
    stropów, ścian, sufitów, modernizacja łazienek. Wydatki te pokrywają z
    dochodów z budynku i stanowią one pośrednio lub bezpośrednio koszty przy
    podatku dochodowym /kpir/.

    Pan A pod koniec remontu wpadł na pomysł, że skoro jest problem ze
    znalezieniem najemców a on swoją prywatną działalność prowadzi w kiepskim
    lokalu to mógłby zając część tego wyremontowanego budynku dla własnych
    potrzeb. Zdarza się to w kilka miesięcy po zakończeniu remontu budynku.

    I tutaj wreszcie moje wątpliwości: czy US nie doczepi się, że część budynku
    była remontowana na potrzeby właściciela i nie odrzuci tej części kosztów z
    rozliczenia s.c.? Podczas remontu nie było o tym mowy - szukani byli najemcy.
    Ale skoro lokal ma stać pusty....
    Czy ktoś może mi coś podrzucić na poparcie lub odrzucenie tych wątpliwości?
    Będę wdzięczna.

    Pozdrawiam

    Emma