  • 1. Data: 2009-09-23 19:47:27
    Temat: Remonty na umowę o dzieło
    Od: "Podatnik" <a...@W...gazeta.pl>

    Wraz ze znajomym wykonujemy różne remonty w mieszkaniach. On prowadzi firmę
    i dla firm może wystawiać faktury z VATEM.

    Czy jednak przy rozliczaniu się z prywatną osobą mogę ja - jako
    nieprowadzący firmy - rozliczać się w ramach "umowy o dzieło" bez VATu
    (zakładając nieprzekraczanie progów Vatowskich)? Jeśli tak, to czy można tak
    zrobić, abym to ja płacił za siebie wszystkie podatki (dochodowy)? Co z
    kosztami uzyskania przychodu (czy zawsze wynoszą 20%?)?

  • 2. Data: 2009-09-23 21:06:42
    Temat: Re: Remonty na umowę o dzieło
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Podatnik wrote:

    > Wraz ze znajomym wykonujemy różne remonty w mieszkaniach. On prowadzi firmę
    > i dla firm może wystawiać faktury z VATEM.

    A dla nie firm nie może?

    > Czy jednak przy rozliczaniu się z prywatną osobą mogę ja - jako
    > nieprowadzący firmy

    ops.
    czyżbyś przez to chciał powiedzieć, że prowadzisz DG bez zgłoszenia?

  • 3. Data: 2009-09-23 21:14:43
    Od: "Podatnik" <a...@N...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > A dla nie firm nie może?

    Może, ale trzeba VAT doliczyć.

    > ops.
    > czyżbyś przez to chciał powiedzieć, że prowadzisz DG bez zgłoszenia?

    Załóżmy, że nie jest to DG - chyba nie muszę zakładać DG jak mnie sąsiadka o
    jakąś pomoc poprosi i za nią zapłaci? Załóżmy, że są to usługi wykonywane w
    sposób niezorganizowany i nieciągły :)

  • 4. Data: 2009-09-23 21:20:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Podatnik wrote:

    > Może, ale trzeba VAT doliczyć.

    ??? Czyli dla firm wystawia z VATem, a dla nie firm musi vat doliczyć. ???
    A jaka to różnica dla niego?

    > Załóżmy, że nie jest to DG - chyba nie muszę zakładać DG jak mnie sąsiadka o
    > jakąś pomoc poprosi i za nią zapłaci? Załóżmy, że są to usługi wykonywane w
    > sposób niezorganizowany i nieciągły :)

    Obawiam się, że US takiego założenia nie zrobi.

  • 5. Data: 2009-09-23 21:33:01
    Od: "Podatnik" <a...@N...gazeta.pl>

    > ??? Czyli dla firm wystawia z VATem, a dla nie firm musi vat doliczyć. ???
    > A jaka to różnica dla niego?

    VAT jest w każdej fakturze przecież. Problemem jest to, że o ile dla firm
    negocjowanie w kwotach netto jest normalne, o tyle dla osób prywatnych nie
    dość że ceny są niższe, to jeszcze - zakładając wystawienie faktury - jesteśmy
    w plecy o VAT.

    > Obawiam się, że US takiego założenia nie zrobi.

    Czyli na poważnie: zanim naprawię kran sąsiadce, muszę założyć DG? Przecież
    jest wiele umów o dzieło nie powiązanych bezpośrednio z DG.

    Zresztą klasyfikowanie US to już inny problem. Pytanie było: czy można
    zawrzeć taką umowę, aby wykonawca sam odprowadził sobie podatek dochodowy, bo
    z doświadczenia wiem tylko, że ten podatek odprowadza zleceniodawca a potem
    wysyła PITa.

  • 6. Data: 2009-09-23 21:53:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Podatnik" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > negocjowanie w kwotach netto jest normalne, o tyle dla osób prywatnych nie
    > dość że ceny są niższe, to jeszcze - zakładając wystawienie faktury -

    Mysle, ze z taka retoryka i podejsciem do prawa podatkowego nie znajdziesz
    na tej grupie wielu chetnych, wartosciowych merytorycznie dyskutantow :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-09-23 22:15:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Podatnik wrote:

    > VAT jest w każdej fakturze przecież. Problemem jest to, że o ile dla firm
    > negocjowanie w kwotach netto jest normalne,

    czy ja wiem

    o tyle dla osób prywatnych nie
    > dość że ceny są niższe,

    ceny są takie jakie się wynegocjuje, ani wyzsze, ani niższe

    to jeszcze - zakładając wystawienie faktury - jesteśmy
    > w plecy o VAT.

    czyli jak wystawi fakture to odprowadza VAT, a jak nie wystawi to nie
    odprowadza?

    Ciekawe.

    > Czyli na poważnie: zanim naprawię kran sąsiadce, muszę założyć DG? Przecież
    > jest wiele umów o dzieło nie powiązanych bezpośrednio z DG.

    jak naprawisz kran sąsiadce to nie musisz.
    ale jak piszesz, że naprawiasz krany sąsiadkom i jeszcze chcesz brać za
    to kasę, to musisz.

> [...]
    > z doświadczenia wiem tylko, że ten podatek odprowadza zleceniodawca a potem

    Godfryt, do tablicy. Lekcje z zatrudniania gosposi domowych poprosze. :)

  • 8. Data: 2009-09-23 22:21:46
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    > czyli jak wystawi fakture to odprowadza VAT, a jak nie wystawi to nie
    > odprowadza?
    >
    > Ciekawe.

    A byłeś kiedyś np. w warsztacie samochodowym ;) ?

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-09-23 22:58:23
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    >A byłeś kiedyś np. w warsztacie samochodowym ;) ?

    Wiadomo jak jest, ale pisac o tym w taki sposob jak to robi Podatnik, to tak
    jakby sie przechwalac na p.s.p jak to sie fajnie sie jezdzi po flaszce lub
    amfetaminie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-09-24 00:41:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-09-2009 o 00:58:23 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > tak
    > jakby sie przechwalac na p.s.p jak to sie fajnie sie jezdzi po flaszce

    To było tylko apropos "Ciekawe." witka.

    --
    Tomek