  • 1. Data: 2009-09-21 12:07:18
    Temat: "Tymczasowa" faktura
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Muszę wystawić dziś fakturę za sporą usługę do wyceny której
    nie mam jeszcze danych (częścią kosztów obciąża mnie klient,
    więc przy potrąceniu się to znosi, natomiast zafakturować muszę
    a klient się ociąga - nie jest z PL więc tak naprawdę mu to "wisi" :)).

    Jak takie coś się rozwiązuje - przyjąć cenę na oko, z adnotacją
    że po uzyskaniu danych wystawię korektę?

  • 2. Data: 2009-09-21 12:33:36
    Temat: Re: "Tymczasowa" faktura
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
> [...]
    >
    > Jak takie coś się rozwiązuje - przyjąć cenę na oko, z adnotacją
    > że po uzyskaniu danych wystawię korektę?

    A dlaczego musisz wystawić?

    Jeśli po to, żeby Klient przelał kasę to zgaduję, że możesz:
    - wystawić proformę na pewien zakres prac
    - wystawić fv zaliczkową jak przyjdzie kasa (i oryginał skierować ad
    niszczarka, żeby się zagraniczny klient nie pogubił).
    - wystawić fv "końcową" po wykonaniu usługi

    Oczywiście fv wystawiasz na całość prac (a nie na skompensowaną kwotę).

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-09-21 12:48:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-09-2009 o 14:33:36 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > A dlaczego musisz wystawić?
    >
    > Jeśli po to, żeby Klient przelał kasę to zgaduję, że możesz:

    Już przelał

    > - wystawić fv "końcową" po wykonaniu usługi

    Już wykonana, 7 dni temu

    > Oczywiście fv wystawiasz na całość prac (a nie na skompensowaną kwotę).

    To wiem, dlatego pytam jak "wykoncypować" kwotę, do obliczenia której nie
    mam danych.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-09-21 12:50:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    napisał(a):

    > A dlaczego musisz wystawić?

    Dla jasności - usługa została już wykonana, w zeszły poniedziałek,
    także muszę dziś wystawić fakturę.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2009-09-21 13:46:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 21 Sep 2009 14:48:35 +0200, Tomek napisał(a):

    > To wiem, dlatego pytam jak "wykoncypować" kwotę, do obliczenia której
    > nie mam danych.

    Zgodnie z umową. Przecież normalna kolejność to: umowa, wykonanie,
    faktura.

  • 6. Data: 2009-09-21 13:49:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jureq pisze:

    > Zgodnie z umową. Przecież normalna kolejność to: umowa, wykonanie,
    > faktura.

    Nieraz kwotę zapłaty można wyliczyć dopiero długo po wykonaniu usługi
    (np. wynagrodzeniem jest % od tego, co przyprowadzony klient kupi w
    ciągu roku itp.)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-09-21 14:10:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-09-2009 o 15:46:44 jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl>
    napisał(a):

    > Zgodnie z umową. Przecież normalna kolejność to: umowa, wykonanie,
    > faktura.

    Ale co zgodnie z umową?

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2009-09-21 14:28:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.u0lxu9sel60ql1@tmr.mshome.net>:

    > Już przelał

    Co przelał? Skompensowana kwotę?

    > Już wykonana, 7 dni temu

    Nie byłbym tego taki pewny i przez to problem z fakturą odłożył na jutro :D

    > To wiem, dlatego pytam jak "wykoncypować" kwotę, do obliczenia której nie
    > mam danych.

    Jakim dokumentem klient Cię obciąży kosztami? Kto wydatkował te koszty i
    OCB?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2009-09-21 14:37:38
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-09-2009 o 16:28:18 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > Co przelał? Skompensowana kwotę?

    Tak, przy czym nie wszytskie składniki kompensacji
    są znane - wiadomo tylko że się zniosą a ja muszę
    dorzucić je do mojej faktury. Ot taka wirtualna zabawa.

    > Nie byłbym tego taki pewny i przez to problem z fakturą odłożył na jutro
    > :D

    Klient jest nie z tego świata, tylko z takiego gdzie nasze problemy
    się w ZOO wystawia jako ciekawostkę :)

    > Jakim dokumentem klient Cię obciąży kosztami? Kto wydatkował te koszty i
    > OCB?

    Invoicem, ale ni w tym rzecz. Rzecz w tym że chcę wystawić fakturę
    na kwotę której jeszcze nie znam. Jak to się robi :)?

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2009-09-21 14:48:34
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Tomek pisze:

    > Invoicem, ale ni w tym rzecz. Rzecz w tym że chcę wystawić fakturę
    > na kwotę której jeszcze nie znam. Jak to się robi :)?

    wystawiasz na taką kwotę, jak ci przelał. Ty jesteś czysty od strony
    skarbowej. Potem się wystawi korektę.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7