    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Remonty na umowę o dzieło
    Date: Wed, 23 Sep 2009 17:15:30 -0500

    Podatnik wrote:

    > VAT jest w każdej fakturze przecież. Problemem jest to, że o ile dla firm
    > negocjowanie w kwotach netto jest normalne,

    czy ja wiem

    o tyle dla osób prywatnych nie
    > dość że ceny są niższe,

    ceny są takie jakie się wynegocjuje, ani wyzsze, ani niższe

    to jeszcze - zakładając wystawienie faktury - jesteśmy
    > w plecy o VAT.

    czyli jak wystawi fakture to odprowadza VAT, a jak nie wystawi to nie
    odprowadza?

    Ciekawe.

    > Czyli na poważnie: zanim naprawię kran sąsiadce, muszę założyć DG? Przecież
    > jest wiele umów o dzieło nie powiązanych bezpośrednio z DG.

    jak naprawisz kran sąsiadce to nie musisz.
    ale jak piszesz, że naprawiasz krany sąsiadkom i jeszcze chcesz brać za
    to kasę, to musisz.

    > Zresztą klasyfikowanie US to już inny problem. Pytanie było: czy można
    > zawrzeć taką umowę, aby wykonawca sam odprowadził sobie podatek dochodowy, bo
    > z doświadczenia wiem tylko, że ten podatek odprowadza zleceniodawca a potem
    > wysyła PITa.

    Godfryt, do tablicy. Lekcje z zatrudniania gosposi domowych poprosze. :)