  • 1. Data: 2006-05-29 14:21:02
    Temat: Renciści a ZUS
    Od: AndrzejM<a...@p...pl>

    Hm, dziś zapytałem Panią w ZUSie dla upewnienia się,czy faktycznie renciści
    prowadzący DG od 01 czerwca wbrew wcześniejszemu rozporządzeniu nie muszą
    płacić "pełnego" ZUS-u tylko nadal składki zdrowotne i...okazało się że ZUS nie ma
    jeszcze żadnych jak to PAni powiedziała -"wytycznych"-,nie ma podstaw prawnych
    więc praktycznie renciści powinni jednak od 01 czerwca płacić "pelny"
    ZUS.Wspomniałem,że posłowie już uchwalili,iż pzresuwa się ten pomysł na 2007
    rok..to wtedy usłyszałem odpowiedź,iż fakt że oni /tzn.pracownicy ZUSu/też na
    szkoleniach słyszeli o tym ale nic konkretnego jeszcze nie mają w tym temacie.Ale
    w końcu na końcu po cichu mi podpowiedziała,że by jednak ten rencista nadal
    opłacał tylko składkę zdrowotną a w razie coś to ewentualnie dopłaci różnice kiedy
    indziej jak by w razie miałbyć "pełny" ZUS...jak zwykle w naszym kraju od
    uchwalenia czegoś do wdrożenia w życie choćby z datą wsteczną...daleka
    droga...Pozdrowionka chłodnomajowe....

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-05-30 08:44:59
    Temat: Re: Renciści a ZUS
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > indziej jak by w razie miałbyć "pełny" ZUS...jak zwykle w naszym kraju od
    > uchwalenia czegoś do wdrożenia w życie choćby z datą wsteczną...daleka

    Jak to ktos kiedys powiedział :
    "... Mamy prawo do szczescia, ale nie mamy szczescia do prawa"

    Adam

  • 3. Data: 2006-06-01 09:21:15
    Od: marg <m...@m...pl>

    AndrzejM napisał(a):
> [...]
    > indziej jak by w razie miałbyć "pełny" ZUS...jak zwykle w naszym kraju od
    > uchwalenia czegoś do wdrożenia w życie choćby z datą wsteczną...daleka

    Zgłosic sie do ubezpieczeń mozna. Składkę trzeba zapłacić dopiero w
    lipcu, a do tego czasu może coś uchwalą i ewentualnie złozy sie wtedy
    dokumenty wyrejestrowujace. Nalezy zgłosić się też do ubezpieczenia
    chorobowego i po odczekaniu 6 miesięcy zacząć chorować, bo w końcu
    (teoretycznie)oczywiscie renciści sa ludzmi z załozenia chorymi. Jeśli
    posłuchac tej niedouczonej pani z ZUSu, to bedzie problem z
    ubezpieczeniem chorobowym - czysty zysk ZUS. Jak ZUS zacznie płacic za
    zwolnienia rencistów, to wycofają sie z tego poronionego pomyłu tak jak
    wycofali się z niepłacenia za pierwszy dzień krótkiego zwolnienia.

    Marg

    --
    >**< Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.
    Aksjomat Cole'a >**<