  • 1. Data: 2013-02-13 09:27:03
    Temat: Roczne RMUA
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Cześć,

    czemu na grupie nic nie było o rocznych RMUA? Właśnie dzwoniła do mnie
    jedna księgowa, że Polska to piękny kraj. ZUS wprowadził obowiązek
    robienia rocznego RMUA, ale nie ma i nie będzie (tak mówią) aktualizacji
    do Programu Płatnika. Żeby więc wystawić roczne RMUA (do końca lutego)
    należy kupić za ponad 500zł program firmy trzeciej, który grzebie na
    bazie Płatnika (na ile skutecznie, kto to wie, bo sam Program Płatnika
    miałby ułatwione zadanie) i generuje roczny RMUA. Co ciekawe, nie
    wiadomo czy za rok coś się nie zmieni i jak firma trzecia wyceni
    ewentualną aktualizację.

    temat przemknął bez dyskusji?

    Swoją szosą, szkoda, że nie wiedziałem, może bym napisał taki program za
    250zł od licencji (w skali całej Polski to nieźle).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2013-02-20 11:55:03
    Temat: Re: Roczne RMUA
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 13 Feb 2013 09:27:03 +0100, Przemysław Adam Śmiejek
    <n...@s...pl> wrote:

    >czemu na grupie nic nie było o rocznych RMUA? Właśnie dzwoniła do mnie
    >jedna księgowa, że Polska to piękny kraj. ZUS wprowadził obowiązek
    >robienia rocznego RMUA, ale nie ma i nie będzie (tak mówią) aktualizacji

    a jaka sankcja za olanie obowiązku?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2013-02-21 23:19:25
    Od: "Ianus" <i...@o...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >będzie (tak mówią) aktualizacji do Programu Płatnika. Żeby więc wystawić
    >roczne RMUA (do końca lutego) należy kupić za ponad 500zł program firmy

    1. nie ZUS wprowadził a sejm ustawą
    2. nie trzeba nic kupować - można wyprodukować "ręcznie" - wzór bodajże w
    xls jest dostępny (chyba że ma
    się program płacowy, który to robi - mój tak ma...)
    3. dopuszczalne było/jest wydawanie RMUA miesięcznych, zwalniające z
    obowiązku wystawienia rocznego

    JS

  • 4. Data: 2013-02-26 19:01:48
    Od: "fart" <a...@u...wp.pl>

> [...]
    > się program płacowy, który to robi - mój tak ma...)
    > 3. dopuszczalne było/jest wydawanie RMUA miesięcznych, zwalniające z

    Nie to, że się przemądrzam, wymądrzam ale, kurwencka kókókółka, osobiście
    wysmarowałem zapytanie do niejakiego poradnictwa Płacznika z zapytaniem, jak
    mam ten pieprzony raport roczny zrobić.
    Wyobraźcie sobie odpisali.
    WYOBRAŹCIE SOBIE ODPISALI maila, mam go, ODPISALI ŻE MAM SOBIE WYDRUKOWAĆ W
    LUTYM 12 RAPORTÓW MIESIĘCZNYCH i wręczyć pracownikowi.
    Zapytałem się Pani Pisi, z którą rozmawiałem jaki w związku z tym sens
    robienia dwunastu kartek z Płacznika w lutym, skoro w trakcie roku mogłem
    kilka kartem wydać na żądanie pracownikowi.
    Pani odpowiedziała mi, że wtedy nie muszę drukować tych kartek, które dałem
    już pracownikowi.
    Tylko, jasna cholera on podtarł sobie dupę kartkami, które dałem mu na
    żądanie a resztą podzielił się z lekarzem.

    Nie byłoby w tym jeszcze nic cholernie zdrożnego.
    Ale jakaś FRANCA powiedziała mi, że ZUS na swoich stronach spłodził kartkę
    papieru, jako wzór, na który możemy nanieść wartości nas interesujące.
    oczywiście po zsumowaniu ich kalkulatorem i wpisaniu długopisem, bo
    oczywiście to nieaktywny druk a w *.doc to "myślący inaczej" nie zrobią. Za
    mądre..
    Napisałem więc do niejakiego MINISTRA CYFRYZACJI, uważałem, że on mnie
    zrozumie, on nam pomoże, tu niestety nie otrzymałem odpowiedzi żadnej. Po
    prostu gówno.
    Rzecz działa się w połowie stycznia 2013 roku.
    Dałbym sobie z tym spokój, ale kilka dni temu zobaczyłem w telewizorni,
    zupełnie przypadkowo, że niejaki Pan Boni zakończył targi z księżmi o
    wielkość ryczałtowej tacy.
    Kurde to my padlina nie możemy mieć sumującego arkusza w IDIOTYCZNYM
    PROGRAMIE PŁACZNIK stworzonym za nasze pieniądze a minister odpowiedzialny
    za cyfryzację, zamiast ucyfrowywać, kurde ulżyć przedsiębiorcom, to zajmuje
    się połową lub jednym procentem tacy.

    W drugiej stromy jednak myślę, że jeśli rząd miałby nam pomóc w Płaczniku
    tak, jak pomógł w vacie 2013 roku, to może lepiej żeby się dodatkowo zajęli
    kolorem sutann księży a nie podatkami, chociaż podejrzewam, że ani o jednym
    ani o drugim temacie pojęcia nie mają.

    Pozdrawiam wszystkich wytrwale prowadzących działalność w tym kraju.
    fart