  • 1. Data: 2005-08-12 19:04:10
    Temat: Rodzina ach rodzina...
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    ... nie cieszy gdy jest, lecz kiedy jej nie ma, samotnyś jak pies :D

    ale do rzeczy....

    Wiadomo, że w DG z żoną są cyrki, ale jak wygląda sprawa pozostałych
    krewnych (dzieci, rodzeństwa, rodziców)? Czy można ich zatrudniać na UoP,
    UoD czy U-Z?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2005-08-16 12:55:12
    Temat: Re: Rodzina ach rodzina...
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Tristan Alder"

    > Wiadomo, że w DG z żoną są cyrki, ale jak wygląda sprawa pozostałych
    > krewnych (dzieci, rodzeństwa, rodziców)? Czy można ich zatrudniać na UoP,
> [...]

    --------------------------------
    Zakazu zatrudniania rodziny nie ma to wiesz pewnie .a problemy sa przy
    zaliczeniu wynagrodznia w kup nie wiem czy o to ci chodzi ? Jesli tak to
    cytat z ustawy pdof. Nie uważa sie za kup ."
    10) wartości własnej pracy podatnika, jego małżonka i małoletnich dzieci, a
    w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej lub osobowej
    spółki handlowej - także małżonków i małoletnich dzieci wspólników, "

    a wiec nie jest tu wazne forma zawartej umowy .

    Wiola

  • 3. Data: 2005-08-16 16:11:04
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 16 sierpnia 2005 14:55, gdy Wiola Pikorska napisał(a) coś
    na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Użytkownik "Tristan Alder"

    > --------------------------------
    > Zakazu zatrudniania rodziny nie ma to wiesz pewnie .a problemy sa przy
    > zaliczeniu wynagrodznia w kup nie wiem czy o to ci chodzi ?

    Tak, o to, choć w sumie ostatnio w lewizorni wytykali palcyma tych co
    zatrudniają rodzinę. Ale podejrzewam, że to z zawiści.

> [...]
    > a w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej lub
    > osobowej spółki handlowej - także małżonków i małoletnich dzieci

    I jak rozumiem wtedy wypłata dla żony czy małoletniego dziecka nie jest
    również rozliczana przez nich jako przychód, tak?

  • 4. Data: 2005-08-16 17:46:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Aug 2005, Tristan Alder wrote:

    > A był to wtorek, 16 sierpnia 2005 14:55, gdy Wiola Pikorska napisał(a)

    > Tak, o to, choć w sumie ostatnio w lewizorni wytykali palcyma tych co
    > zatrudniają rodzinę. Ale podejrzewam, że to z zawiści.

    [...]
    > I jak rozumiem wtedy wypłata dla żony czy małoletniego dziecka nie jest
    > również rozliczana przez nich jako przychód, tak?

    Jakeś niby na to wpadł ??
    Podaj przepis... to jest jeden z tych (dość rzadkich) przypadków kiedy
    nie trzeba się namęczyć żeby tym samym podatkiem opodatkować te same
    pieniądze dwa razy :]
    "Nie jest KUP" i kropka. A dochód z pracy podatkowi podlega bo
    niby dlaczego by nie ;)

    A tak poza tym - to w którymś z sąsiednich wątków cytowałem z ustawy
    o SUS definicję "osoby współpracującej", może być ciekawy dla takiego
    "zatrudniacza rodziny" dodatkowo cytat (ustawa o SUS, bo jak inaczej):
    +++
    Art. 8. 1. Za pracownika uważa się osobę pozostającą w stosunku
    pracy, z zastrzeżeniem ust. 2. i 2a.
    2. Jeżeli pracownik spełnia kryteria określone dla osób współpracu-
    jących, o których mowa w ust. 11 - dla celów ubezpieczeń społecznych
    jest traktowany jako osoba współpracująca.
    [cięcie]
    ---

    Bo jeszcze by kto pomyślał że da żonie ćwierć etatu i pozbawi
    ją w ten sposób należnej emerytury ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-08-16 20:08:07
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 16 sierpnia 2005 19:46, gdy Gotfryd Smolik news napisał(a)
> [...]

    > pieniądze dwa razy :]
    > "Nie jest KUP" i kropka. A dochód z pracy podatkowi podlega bo

    No to mam dwa razy płacić podatek od tego samego?

  • 6. Data: 2005-08-16 21:03:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Aug 2005, Tristan Alder wrote:
    [...]
    > No to mam dwa razy płacić podatek od tego samego?

    Merytorycznie tak wyjdzie.
    Ale *formalnie* tak nie jest - bo mowa o dochodzie róznych
    osób... popatrz na to tak: osoba A daruje obcej osobie B
    jakieś skromne 20 000 zł a osoba B daruje co dostała osobie
    C. Ile i jakich podatków płacą ? ;)
    Tu też tak jest: przedsiębiorca ma przychód, kosztu nie ma
    "bo nie" a to że tenże przychód stanowi wypłatę dla osoby
    współpracującej to jego sprawa - owa osoba ma przychód i już.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-08-16 22:29:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 16 sierpnia 2005 23:03, gdy Gotfryd Smolik news napisał(a)
> [...]

    > "bo nie" a to że tenże przychód stanowi wypłatę dla osoby
    > współpracującej to jego sprawa - owa osoba ma przychód i już.

    No tak, ale jeśli zamiast żony będziesz np. Ty, to będzie podatek płacony
    raz. A jak będzie żona, to dwa razy. Nie rozumiem dlaczego taka kara za
    zatrudnianie własnej żony? To co, najlepiej jakby Twoja żona pracowała u
    mnie, a moja u Ciebie? To jakiś Totalny Kanał jest.

  • 8. Data: 2005-08-18 07:38:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Aug 2005, Tristan Alder wrote:
    [...]
    > A jak będzie żona, to dwa razy. Nie rozumiem dlaczego taka kara za
    > zatrudnianie własnej żony?

    IMHO "bezpiecznik" przed próbą obejścia podatku za pomocą jakichś
    kruczków ze wspólnotą majątkową. Nie wiem jak, ustawodawca pewnie
    też nie wiedział ale przezornie zabezpieczył ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-08-18 21:39:49
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to czwartek, 18 sierpnia 2005 09:38, gdy Gotfryd Smolik news
> [...]

    > kruczków ze wspólnotą majątkową. Nie wiem jak, ustawodawca pewnie
    > też nie wiedział ale przezornie zabezpieczył ;)

    I dlatego teraz ja mam pracować z Twoją żoną, a Ty z moją? :)