  • 1. Data: 2005-08-12 21:04:45
    Temat: Umowa-zlecenie i zwrot zaliczki
    Od: "AJ" <k...@p...com>

    Witam,

    mam pytanie odnosnie zwrotu zaliczki pobieranej przez urzad skarbowy. Czy
    jest jakis roczny limit wielkosci dochodu po przekroczeniu ktorego zaliczka
    ta nie jest zwracana?

    Pozdrawiam,
    MN

  • 2. Data: 2005-08-13 10:56:57
    Temat: Re: Umowa-zlecenie i zwrot zaliczki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Aug 2005, AJ wrote:

> [...]
    > jest jakis roczny limit wielkosci dochodu po przekroczeniu ktorego zaliczka

    Nie ma.
    To działa inaczej - na skutek podatku progresywnego nadpłata
    z zaliczki maleje, maleje... aż w pewnej chwili trzeba zacząć
    dopłacać :>
    Bo zaliczka wynosi zawsze 19% a podatek stopniowo rośnie: 19%-30%-40%...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-08-13 12:16:29
    Od: "AJ" <k...@p...com>

> [...]
    > dopłacać :>
    > Bo zaliczka wynosi zawsze 19% a podatek stopniowo rośnie: 19%-30%-40%...

    No dobrze to do jakiej wysokosci musza byc roczne dochody, zeby rozliczac
    sie wedlug 19% podatku i w konsekwencji dostac zwrot zamiast doplacac?

    MN

    MN

  • 4. Data: 2005-08-13 18:36:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Aug 2005, AJ wrote:

    > No dobrze to do jakiej wysokosci musza byc roczne dochody, zeby rozliczac
    > sie wedlug 19% podatku i w konsekwencji dostac zwrot zamiast doplacac?

    Przecież MY nie wiemy jakie masz odliczenia od dochodu i od podatku.
    Choćby to:
    - czy płacisz składki społeczne (i ile)
    - czy rozliczasz się wspólnie z małżonkiem i czy on zarabia
    -...

    A dla "najprostszego" (liczona kwota "do opodatkowania") to masz
    do rozwiązania układ dwu równań liniowych ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-08-13 19:03:56
    Od: "AJ" <k...@p...com>

> [...]
    > -...
    >
    > A dla "najprostszego" (liczona kwota "do opodatkowania") to masz
    > do rozwiązania układ dwu równań liniowych ;)

    Nie place zadnych skladek bo jeszcze sie ucze, rozliczam sie sama, nie mam
    innego zrodla dochodu i nie mam zadnych odliczen.

    MN

  • 6. Data: 2005-08-13 20:29:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Aug 2005, AJ wrote:

    > Nie place zadnych skladek bo jeszcze sie ucze, rozliczam sie sama, nie mam
    > innego zrodla dochodu i nie mam zadnych odliczen.

    [uwaga: fixed font, np. Courier !]
    dochód: podatek:
    od do
    0 37.024 19% dochodu minus 530 zł 08 gr
    37.024 74 048 6 504 zł 48 gr + 30 % nadwyżki
    ponad 37 024 zł

    Oczywistym jest że nie w pierwszej częsci nastąpi "zrównanie".
    Czyli zaliczka == podatek to:
    19%*D = 6504,48 + (D-37024)*30%
    ....rozwiązać ! ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-08-13 22:06:24
    Od: "AJ" <k...@p...com>

    > [uwaga: fixed font, np. Courier !]
    > dochód: podatek:
    > od do
    > 0 37.024 19% dochodu minus 530 zł 08 gr
    > 37.024 74 048 6 504 zł 48 gr + 30 % nadwyżki
    > ponad 37 024 zł
    >
    > Oczywistym jest że nie w pierwszej częsci nastąpi "zrównanie".
    > Czyli zaliczka == podatek to:
    > 19%*D = 6504,48 + (D-37024)*30%
    > ....rozwiązać ! ;)
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    Bardzo dziekuje za wyjasnienia i cierpliwosc :)
    Dzieki Tobie wiem juz wszystko.
    Pozdrawiam.

    MN