  • 1. Data: 2005-08-12 18:39:20
    Temat: Zatrudnianie
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    przedstawiciel pewnego BR powiedział, że nie wolno zatrudniać osób na
    U-Z/UoD, jeżeli umowa jest na coś, co wykonuje zatrudniający. Czyli że
    jeżeli zajmuję się np. Tworzeniem Oprogramowania, to nie mogę spisać UoD na
    napisanie dla mnie programu. Czy to prawda? Na logikę to wygląda na bzdurę,
    bo czemu miałbym nie móc podzlecić pewnych fragmentów programu, czy nawet
    całego programu komuś innemu? Może być lepszy, może znać inne techniki,
    może ja mam nadmiar zleceń?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2005-08-12 19:32:22
    Temat: Re: Zatrudnianie
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2005 20:39:20 +0200, Tristan Alder napisał(a):

> [...]
    > bo czemu miałbym nie móc podzlecić pewnych fragmentów programu, czy nawet
    > całego programu komuś innemu? Może być lepszy, może znać inne techniki,

    Na twoim miejscu zapytałbym to BR o podstawę prawna takiego twierdzenia.
    Bo MZ takiego zakazu nie ma.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-08-13 10:57:42
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Tristan Alder wrote:
    > Witam,
    >
    > przedstawiciel pewnego BR powiedział, że nie wolno zatrudniać osób na
    > U-Z/UoD, jeżeli umowa jest na coś, co wykonuje zatrudniający.

    To na co, zdaniem BR, moze byc umowa?
    Na mycie okien?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-08-13 14:21:08
    Od: Justyna Iwańska <j...@p...onet.pl>

    Tristan Alder napisał(a):

> [...]
    > bo czemu miałbym nie móc podzlecić pewnych fragmentów programu, czy nawet
    > całego programu komuś innemu? Może być lepszy, może znać inne techniki,

    Może chodziło o to, że TY (prowadząc DG) nie możesz się zatrudnić na
    zlecenie u KOGOŚ i wykonywać tego, co TY masz w PKD?

    --
    Pozdrawiam,
    Justyna

    http://poznan4u.pl/pyrypy.php?s=su&u=708

  • 5. Data: 2005-08-13 22:06:18
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to sobota, 13 sierpnia 2005 12:57, gdy SDD napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > To na co, zdaniem BR, moze byc umowa?
    > Na mycie okien?

    No... Wg nich na to, czego przedsiębiorca sam nie wykonuje. Bo skoro sam
    wykonuje, to czemu niby ma komuś to zlecać?

    Dla mnie to logiczna bzdura, ale wolałem spytać, bo prawo bywa nielogiczne.

  • 6. Data: 2005-08-13 22:10:30
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to sobota, 13 sierpnia 2005 16:21, gdy Justyna Iwańska napisał(a) coś
    na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Może chodziło o to, że TY (prowadząc DG) nie możesz się zatrudnić na
    > zlecenie u KOGOŚ i wykonywać tego, co TY masz w PKD?

    No właśnie nie, bo to nie było w formie porady dla mnie, ale rozwiąznie
    przypadku, gdy ktoś chciał zatrudnić właśnie chwilowego pracownika na U-Z i
    BR doradziło wpisać tam coś nie związanego z DG.

    BTW: Odnośnie tego odwrotnego przypadku: Jestem nieco zaniepokojony, bo
    dowiedziałem się o tym od Was niedawno, a właśnie w lipcu podpisałem taką
    umową (U-Z) na niewielką kwotę. Nie wspominałem im, że prowadzę DG, bo
    wtedy bym dostał jeszcze po dupie watem, bo klient jest niewatowcem. Nie
    wiedziałem, że nie wolno UZ na to samo, co DG. Co mi grozi?

  • 7. Data: 2005-08-15 05:48:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Aug 2005, Tristan Alder wrote:

    > No właśnie nie, bo to nie było w formie porady dla mnie, ale rozwiąznie
    > przypadku, gdy ktoś chciał zatrudnić właśnie chwilowego pracownika na U-Z
    > i BR doradziło wpisać tam coś nie związanego z DG.

    Przyznam że nic a nic nie rozumiem owego BR.
    Wygląda na to że ich zdaniem prowadzący DG "usługi murarskie" nie
    może wynająć murarza. Absurd kompletny, nie uważasz ??
    Może usiłowali ci coś powiedzieć tylko powiedzieli tak, że nie
    dało się zrozumieć o co chodzi ?? To jest możliwe, bo jak czytam
    własne wypowiedzi to czasem mam kłopot ;>

> [...]
    > wtedy bym dostał jeszcze po dupie watem, bo klient jest niewatowcem. Nie
    > wiedziałem, że nie wolno UZ na to samo, co DG. Co mi grozi?

    To nie tak.
    Do 2003 roku zdecydowanie wniosek że "nie wolno" - a przynajmniej nie
    wolno *tak opodatkować* był IMO oczywisty.
    Po zmianie obowiązującej od stycznia 2004 (włącznie z owymi wynalazkami
    usiłującymi wykluczyć umowy menadżerskie z DG, co do których również
    kilkaset sprzecznych wniosków wyciągano) IMO jest tak że... nikt się
    jasno nie wypowiada.
    Niby nie ma zakazu, dosłowne przeczytanie TYLKO zapisu:
    +++
    6) pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność
    zarobkową wykonywaną w sposób zorganizowany i ciągły, prowadzoną we
    własnym imieniu i na własny lub cudzy rachunek, z której uzyskane
    przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych
    w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9,
    ---
    ...prowadziłoby do wniosku że WOLNO wykonać coś "osobiście" mimo że jest
    to w zakresie wpisu do DG - jako że samo zaliczenie do art. 10.2
    wystarczy. Czy nie ma "haka"... nie wiem.
    Prawdopodobnie nie :)

    Jakby ktoś widział "urzędową" interpretację to byłaby mile widziana.
    Albo wyrok NSA najlepiej ;)

    Ode mnie zamawiający chciał oświadczenia "wykonawca oświadcza że usługa
    nie wchodzi w zakres DG i nie jest świadczona dla ludności" - treść
    drugiej części sugeruje że jest to zapisek przepisywany z roku na
    rok (i pochodzi sprzed 2003), no ale... "jakby co są kryci" :)

    IMVHO... można spytać US (pisemnie) - jest się krytym, a jakby się
    okazało że coś nie tak to niestety w plecy o VAT...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-08-16 08:55:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Wygląda na to że ich zdaniem prowadzący DG "usługi murarskie" nie
    > może wynająć murarza. Absurd kompletny, nie uważasz ??

    A może karta podatkowa? Wtedy jak najbardziej logiczne.

  • 9. Data: 2005-08-16 17:38:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Aug 2005, jureq wrote:

    > A może karta podatkowa? Wtedy jak najbardziej logiczne.

    Byłoby logiczne.
    Ale nijak nie pasuje do pisania programu w ramach DG :)
    (na karcie mogą być tylko usługi "dopuszczone" a jakoś tak nie
    podejrzewam ustawodawcy żeby informatykę na KP puścił :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)