  • 11. Data: 2009-01-26 23:40:39
    Temat: Re: Rozliczenia..
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2009, xx wrote:

    > Oki pokolei:
    > =========================
    > Na przykład:
    >
    > Suma prowizji - 1500 zł (czyli suma różnic zakup-sprzdaż)
    > Suma opłat PCC-3 - 386 ZŁ
    > Vat który należy zapłacic - 1500 x 22% =330 zł

    Nie.
    Już raz Ci pisałem: ZAJRZYJ DO USTAWY O VAT.
    Jak masz 1500 zł *marży brutto*, to marża netto wyniesie
    ok 1229,50, do tego 270,50 zł VAT.

    > (pewnie nie zrobiłem w netto? )

    Proszę po polsku!
    Co w netto?

    > Koszta moje Netto:
    > 945 zł

    Nie, to są najwyżej "inne koszta".
    Gdzieś zgubiłeś koszty *podstawowe*, czyli cenę zakupu tego
    co sprzedajesz :)
    I ja *rozumiem*, że upraszczasz sobie liczenie w ten deseń, że
    "w pamięci" odejmujesz sobie od ceny sprzedaży cenę zakupu.
    Doskonale.
    Tylko nie wciskaj potem cefowi że "tak się liczy", ten gość
    za długo w podatkach siedzi żeby Ci uwierzył ;)

    > Suma vatu który mogę odliczyć: 218,28

    Ciekawostka, 23% VAT? :O
    Nic na 7%? ;)

    > Liczać krótko:
    >
    > 1500 zł - 330 zł (vat) = 1170 zł

    To miało być wyliczenie ceny netto jak rozumiem?
    Dobra, niech stracimy, 1229,50 zł netto.
    Ale, jak Ci to cef pisał, VAT się owszem rozlicza, ale NIE w trakcie
    liczenia kosztów i przychodów!
    To jest *osobny* krok robiony *wcześniej*.
    W przypadku ogólnym:
    - liczymy netto i VAT
    - liczymy proporcję VAT :> (*jeśli* ktoś stosuje)
    - o części odliczalnej *zapominamy*. Nie ma. Nie istnieje dla podatku
    dochodowego
    - netto i część nieodliczalną mamy w kosztach

    > - 386 (pcc3) = 784 zł
    > Czyli do opodatkowania pozostało 784 zł

    843,50 dla ścisłości, bo netto źle liczyłeś :|

    > Ale koszta netto wynoszą:
    > 945> 784 więc jest strata dobrze rozumiem?

    Jest. Po korekcie.

    > Teraz Vat:
    >
    > 330 - 218,28 = 111,72
    > Należy więc zapłacic 111,72 zł vatu.

    ...z korektą na zawyżony VAT :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2009-01-27 01:25:42
    Od: "xx" <i...@g...pl>

    Witam raz jeszcze
    Kolego Gotfryd:

    Załóżmy że:

    Vat-u w tym miesiącu mam do zapłacenia 300 zł
    Na fakturach (księgowa,telefon,faktury na częsci, materiały) mam 220 zł
    Do dopłaty vat-u więc będe mieć 80 zł

    Jeśli chodzi o podatek dochodowy to mam tak:
    ->1000 zł podstawy do opodatkowania (Wedle Twojego wyliczenia czyli marża -
    suma vat-u - Pcc3 = suma do opodatkowania - inne koszta netto (księgowa
    ,tel, materiały częsci)
    Zostanie powiedzmy 150 zł podstawy opodatkowania - czyli 150 zł X 19% = suma
    do zapłacenia podatku za miesiąc styczeń
    --------------------

    Popraw mnei jeśli robie gdzieś błąd:)

  • 13. Data: 2009-01-27 05:46:48
    Od: "xx" <i...@g...pl>

    Oki pokolei:
    =========================
    Na przykład:

    Suma prowizji - 1500 zł (czyli suma różnic zakup-sprzdaż)
    Suma opłat PCC-3 - 386 ZŁ
    Vat który należy zapłacic - 1500 x 22% =330 zł (pewnie nie zrobiłem w
    netto? )

    Koszta moje Netto:
    945 zł
    Suma vatu który mogę odliczyć: 218,28

    Liczać krótko:

    1500 zł - 330 zł (vat) = 1170 zł - 386 (pcc3) = 784 zł

    Prosze o sprostowanie:)

  • 14. Data: 2009-01-27 06:12:55
    Od: "xx" <i...@g...pl>

    I tak i nie.

    Liczy się tak jak napisałem.

  • 15. Data: 2009-01-27 07:03:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 26 Jan 2009 17:25:42 -0800, xx napisał(a):

    > Jeśli chodzi o podatek dochodowy to mam tak:
    > Zostanie powiedzmy 150 zł podstawy opodatkowania - czyli 150 zł X 19% =
> [...]

    19% to przy liniowym
    Przy skali 18% i trzeba uwzględnić kwotę wolną (a to da się tylko licząc
    zaliczkę za cały miesiąc a nie jedną transakcję)

  • 16. Data: 2009-01-27 08:41:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2009, xx wrote:

    > Ostatnie pytanie:
    >
    > Odnośnie tylko vat-u:
    > Mam sumę faktur (przy vat 22%) na 218,28.
    > Rozumiem że upraszczając sprawę muszę dopłacic różnicę pomiędzy tym co
    > zapłaciłem (faktury) a tym co należy odprowadzić do US.
    > Dobrze rozumiem?

    Niemal, zwyczajowo na 99% dobrze myślisz ale źle piszesz.
    Zasadniczo (są wyjatki) nikogo nie obchodzi czy *zapłaciłeś*
    VAT z faktur.
    Liczy się czy powstał obowiązek podatkowy i czy VAT jest
    *wykazany* na f-rze.
    Jest 440 zł wykazane na f-rach sprzedaży oraz 200 zł VAT
    wykazanego na f-rach zakupu (i nie wyłączonego z odliczeń)
    to do zapłacenia będzie 240 zł podatku.
    Ano to czy TOBIE zapłacili ani to czy TY zapłaciłeś się
    nie liczy (z rzeczonymi wyjątkami :))

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-01-27 22:36:29
    Od: "xx" <i...@g...pl>

    Czyli dobrze myśle źle pisze heh:)

    Generalnie:

    Mam na fakturach sprzedaży (od marży) wykazane że mam zapłacić 270,50 a na
    fakturach zakupowych mam wykazany zapłacony vat 200 zł
    Do zapłacenia więc będzie 70,50 .
    Nie wiem czy ja źle myśle?

  • 19. Data: 2009-01-28 00:44:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2009, xx wrote:

    > Czyli dobrze myśle źle pisze heh:)

    :)

> [...]
    >
    > Mam na fakturach sprzedaży (od marży) wykazane że mam zapłacić 270,50 a na
    > fakturach zakupowych mam wykazany zapłacony vat 200 zł

    Nieźle :D
    Oczywiście zakładamy że to f-ry z których WOLNO odliczyć VAT, czyli
    nie za hotel (na przykład).

    pzdr, Gotfryd