  • 1. Data: 2009-01-23 20:16:53
    Temat: Ubezpieczenia
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    czy za kasę z ubezpieczenia trzeba odprowadzać PIT?

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 2. Data: 2009-01-23 20:56:28
    Temat: Re: Ubezpieczenia
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tristan napisal:
    > czy za kasę z ubezpieczenia trzeba odprowadzać PIT?

    Tak. Ale w zamian, o ile miales autocasco, mozesz
    koszty naprawy wrzucic w 'koszty'. Sprawa dotyczy
    oczywiscie DG. A jak nie miales autocasco, to wedlug
    panstwowego zboja zarobiles, wiec masz zaplacic
    podatek.

    Nie pytaj co panstwo moze zrobic dla ciebie,
    lecz ile panstwo moze z ciebie zrabowac ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-02-09 12:46:46
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 20:56:28 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Tak.

    Po czym to wnosisz?
    Zbyt szybko uogólniłeś i wszystko wrzuciłeś do jednego wora.

    > Ale w zamian, o ile miales autocasco, mozesz
    > koszty naprawy wrzucic w 'koszty'.

    A jeżeli z OC? ;P

    > Sprawa dotyczy oczywiscie DG.

    Nie każdy prowadzi DG a za to każdy może zostać np. potrącony na przejściu
    dla pieszych, ktoś może mu rozbić szybę w samochodzie itp.

    > A jak nie miales autocasco, to wedlug
    > panstwowego zboja zarobiles, wiec masz zaplacic
    > podatek.

    yyyyyy

    Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych (z
    wyjątkami, które nie dotyczą jednak ubezpieczeń na życie) wolne są od
    podatku dochodowego. Potwierdza to Pismo Ministerstwa Finansów - Dyrektora
    Departamentu Podatków Bezpośrednich i Opłat z dnia 18 marca 1996 r., PO
    5/6-1109/0249/96.

  • 4. Data: 2009-02-10 22:31:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2009, Herald wrote:

    > Po czym to wnosisz?
    > Zbyt szybko uogólniłeś i wszystko wrzuciłeś do jednego wora.

    To prawda.
    Ja już odnoszę się dalej do przypadku dotyczącego DG. Wyłącznie.

    > A jeżeli z OC? ;P

    Ale to czy zwrot wydatku jest z OC czy z AC jest bez znaczenia.
    Liczy się to czy *miałeś AC* (nawet jeśli odszkodowanie jest
    z OC).

    Naprawdę, zajrzyj do ustawy.

    > Nie każdy prowadzi DG

    Owszem, ale skoro już zauważyłeś że wypowiedzi Jacka odnoszą się
    do tego rzadkiego ;) przypadku, to:

    ...tam jest taki myk :]

    pzdr, Gotfryd