  • 1. Data: 2005-02-26 21:07:15
    Temat: Rozliczenia podatkowe czas zacząć... (długie)
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Wynajmuję od listopada mieszkanie studentom, którzy są w nim
    zameldowani czasowo jako jedyni lokatorzy i rozliczam się na zasadach
    ogólnych. Mam w związku z tym dwie wątpliwości:
    1. Umowa na użytkowanie sieci komputerowej w mieszkaniu jest spisana
    na ex-męża, nie mieszkającego tam od kwietnia ubiegłego roku. Admin
    nie spieszy się z jej przepisaniem, a że mieszkam w innym mieście, nie
    mam jak go dopilnować. W mojej umowie najmu jest wyszczególnione, że
    wynajmujący płacą m. in. za sieć, ale pokwitowania (bo faktur admin
    też nie raczy dawać, choć ma taki obowiązek) są wystawiane, zgodnie z
    umową, na nazwisko ex-męża. Czy w tym przypadku mam obowiązek zgłosić
    ową kwotę jako swój przychód?
    2. Na temat faktur za media na moje nazwisko, opłacanych przez
    wynajmujących, mam dane, że wchodzą w skład mojego dochodu, na równi z
    "czynszem", płaconym mi przez nich. Czy to prawda? I czy potem te same
    faktury mogę sobie odliczyć jako koszt uzyskania przychodu, tak jak
    pozostałą cześć czynszu płaconą przeze mnie na rzecz spółdzielni
    mieszkaniowej? I jak ma się do tego opłata na fundusz remontowy, czy
    mogę sobie odliczyć (w ramach ulgi remontowej) tylko tę jego część,
    której nie uwzględniłam w kosztach przychodu za wynajem?
    A może lepiej wydać 20 zet i dać się rozliczyć fachowcowi? ;) Bo
    oprócz wynajmu miałam jeszcze 2 źródła dochodu, choć na bardzo niskie
    kwoty.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Nie dla dzieci: