  • 1. Data: 2005-08-22 11:53:34
    Temat: Rozliczenie korekty - kilka prostych pytan
    Od: "Mariusz" <M...@W...poczta.onet.pl>

    Mam jednoosobowa DG i nie mam zbyt duzo papierów. Pierwszy raz zdarzyla
    mi sie sytuacja, w której musze uwzglednic korekte. Googlalem troche, ale
    nie znalazlem odpowiedzi na moje pytania.
    Jest to korekta faktury za telefon za m-c kwiecien, korekta przyszla w
    lipcu, a w sierpniu zaplacilem mniej za fakture sierpniowa, bo po korekcie
    mialem mniejsze zadluzenie na koncie.
    Wiec: rozumiem, ze kwote z korekty zdejmuje (odejmuje) sobie z kosztów DG za
    lipiec?
    A co z faktura za sierpien jak mam ja pózniej rozliczyc w calosci czy tylko
    w kwocie jaka zaplacilem? Faktura byla na mniej wiecej 50 pln, a zaplacilem
    10 pln.

    pzdr.
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-08-22 13:04:33
    Temat: Re: Rozliczenie korekty - kilka prostych pytan
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Mariusz wrote:

> [...]
    > A co z faktura za sierpien jak mam ja pózniej rozliczyc w calosci czy
    > tylko w kwocie jaka zaplacilem? Faktura byla na mniej wiecej 50 pln, a

    Mamy zgadywać: pełna księgowość, KPiR memoriałowo, KPiR kasowo?

  • 3. Data: 2005-08-22 13:35:11
    Od: "Mariusz" <M...@W...poczta.onet.pl>

    Zwykła KPiR, nie wiem co znaczy memoriałowo czy kasowo (jeśli można przy
    okazji prosić o wyjaśnienię, to bardzo proszę), kasy fiskalnej nie mam, to
    nie jest jakaś duża DG, raczej parę faktur na rok.

    Mariusz

  • 4. Data: 2005-08-22 13:54:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Mariusz wrote:

    > Zwykła KPiR, nie wiem co znaczy memoriałowo czy kasowo (jeśli można
    > przy okazji prosić o wyjaśnienię, to bardzo proszę), kasy fiskalnej
    > nie mam, to nie jest jakaś duża DG, raczej parę faktur na rok.

    Jeśli nie wiesz czy prowadzisz KPiR memoriałowo czy kasowo to znaczy
    przede wszystkim, że masz dużo poważniejsze problemy niż jedna korekta.
    Tylko jeszcze o tym nie wiesz. Dowiesz się po pierwszej kontroli.
    Ogólnie i w uproszczeniu:
    kasowo - koszty liczysz w miesiącu faktycznej zapłaty
    memoriałowo - koszty liczysz w "miesiącu, którego dotyczą"

  • 5. Data: 2005-08-22 15:58:50
    Od: "Mariusz" <M...@p...ift.uni.wroc.pl>

> [...]
    > kasowo - koszty liczysz w miesiącu faktycznej zapłaty
    > memoriałowo - koszty liczysz w "miesiącu, którego dotyczą"

    Czyli wygląda na to że rozliczam się kasowo :)
    Myślę że przy tej (niewielkiej) ilości papierków i ostrożności raczej nie
    mam błędów. Taką mam nadzieję.

    Ciągle jednak nikt mi nie odpowiedział co mam zrobić jak będę (do 20
    września) rozliczał sierpniową fakturę za telefon. Faktura za 50 pln a
    rozliczyłem 8 pln, bo tylko tyle musiałem wpłacić po tych korektach. Korekty
    odejmuję od kosztów w rozliczeniu za lipiec (korekty mają lipcową datę) i
    rozumiem że w rozliczeniu za sierpień mogę całą fakturę wliczyć w koszty
    (pomimo że zapłaciłem mniej), bo korektę już rozliczyłem w lipcu?

    Mariusz