  • 1. Data: 2008-02-14 03:44:33
    Temat: Rozliczenie małżonków. Ulgi na internet, dziecko i kredyt hipoteczny
    Od: "...piit..." <f...@o...pl>

    Witam.

    Pierwszy raz będę miał jakiekolwiek ulgi przy rozliczeniu podatku więc mam kila
    wątpliwości.

    Na początek podam fakty:

    Jestem żonaty od 08.04.2007r. (więc niecały rok podatkowy).
    Mamy dziecko od 05.02.2007r.
    Mam internet na siebie, płacę abonament 41zł. (cały ubiegły rok podatkowy).
    Mam kredyt hipoteczny na siebe.
    Pracowałem cały ubiegły rok podatkowy.
    Żona pracowały tylko kilka miesięcy w ubiegłym roku.

    Chcę skożystać z ulgi prorodzinnej, na internet i na odsetki kredytu
    hipotecznego.

    teraz kilka pytań:
    1. Czy mam się rozliczać wspólnie z żoną?
    2. Czy fakt, że jesteśmy małżeństwem niepełny rok podatkowy nie wyklucza
    wspólnego rozliczenia?
    3. Czy za internet odliczam w całości wydane pieniądze na internet do kwoty
    760zł czyli u mnie to by było 492zł czy tylko 19% tej kwoty.
    4. Czy rozliczając się razem z żoną mogę na internet odliczyć max 760zł czy max
    połowę tej kowty? (faktury za internet są na mnie).
    5. Jak się ma ulga prorodzinna do faktu, że żona pracowała w ubiegłym roku
    tylko kilka miesięcy i zarabiała połowę mnie ode mnie? Kto odliczyć ma ulgę ja
    czy żona?
    6. Jak jest z ulgą na odestki kredytu hipotecznego? Mam kredyt na siebie, jak
    (kto) odlicza ulgę?

  • 2. Data: 2008-02-14 06:21:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ...piit... wrote:
> [...]
    > hipotecznego.
    >
    > teraz kilka pytań:
    > 1. Czy mam się rozliczać wspólnie z żoną?
    nie
    > 2. Czy fakt, że jesteśmy małżeństwem niepełny rok podatkowy nie wyklucza
    > wspólnego rozliczenia?
    wyklucza
> [...]

    > 4. Czy rozliczając się razem z żoną mogę na internet odliczyć max 760zł czy max
    > połowę tej kowty? (faktury za internet są na mnie).
    nie dotyczy
    > 5. Jak się ma ulga prorodzinna do faktu, że żona pracowała w ubiegłym roku
    > tylko kilka miesięcy i zarabiała połowę mnie ode mnie? Kto odliczyć ma ulgę ja
    > czy żona?
    wszystko jedno, byle nie oboje
    > 6. Jak jest z ulgą na odestki kredytu hipotecznego? Mam kredyt na siebie, jak
    > (kto) odlicza ulgę?
    ty

  • 3. Data: 2008-02-14 06:32:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:fp0mlg$499$1@inews.gazeta.pl>:

    > wszystko jedno, byle nie oboje

    Naprawdę nie mogą odliczyć oboje, byle w sumie odliczenie nie przekroczyło
    limitów?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-02-14 14:28:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Naprawdę nie mogą odliczyć oboje, byle w sumie odliczenie nie przekroczyło
    > limitów?

    mialem na mysli ze oboje nie moga odliczyc tego samego
    podzielic miedzy siebie i odliczyc kazde swoje tak