  • 1. Data: 2008-02-13 21:10:37
    Temat: pieczątka
    Od: "Gosia" <gosiapraca(malpka)orange.pl>

    Witam,

    Proszę szanownych grupowiczów o podpowiedz, jak to jest:

    Zakładam firmę jako osoba fizyczna którą rejestruje u siebie w miejscu
    zameldowania pod adresem X a biuro będę miał pod adresem Y.

    Czy jak będe wyrabiał pieczątkę to mogę wyrobić ja z adresem Y ?

    Daniel

  • 2. Data: 2008-02-13 21:17:20
    Temat: Re: pieczątka
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gosia w <news:47b35cb0$0$6112$f69f905@mamut2.aster.pl>:

> [...]
    > zameldowania pod adresem X a biuro będę miał pod adresem Y.
    > Czy jak będe wyrabiał pieczątkę to mogę wyrobić ja z adresem Y ?

    To jest tak, jak z Gosią i Danielem ;-)

    BP,MSPANC

    P.S.

    W 4000 wiadomości w archiwum pspp na pewno znajdziesz.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-02-13 21:58:42
    Od: <s...@a...pl>

    > Zakładam firmę jako osoba fizyczna którą rejestruje u siebie w miejscu
    > zameldowania pod adresem X

    Jako OF działalność gospodarczą rejestrujesz w miejscu *zamieszkania*
    (podst. Prawo Działalnosci Gospodarczej). Ogólnie, jeśli nie przejrzałeś
    jeszcze ostatnich 4k postów z tej listy to zapamiętaj jedną z podstawowych
    rzeczy: w DG, w tym w podatkach w 99,9% sytuacji liczy sie miejsce
    *zamieszkania*. Meldunek liczy sie w pozostałych 0,1%. Zresztaw wielu innych
    wypadkach też, np. samochód rejestrujesz także w miejscu zamieszkania.

    > a biuro będę miał pod adresem Y.
    > Czy jak będe wyrabiał pieczątkę to mogę wyrobić ja z adresem Y ?

    Możesz słoneczko i misia Yogi na niej zrobić :)

    Jesli jest to Twoja "firmowa" pieczęć jedynym obowiązkowym elementem jest
    REGON (art. 43.3. ustawy o statystyce publicznej).

    Jesli planujesz używać tej pieczątki aby klepać nią w miejscu "sprzedawca"
    na fakturach, to poczytaj, jakie są wymagania co do faktur VAT (dla
    ułatwienia: podajemy adres sprzedawcy (podatnika), nie przedsiebiorstwa).

  • 4. Data: 2008-02-13 22:05:41
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Gosia" <gosiapraca(malpka)orange.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zameldowania pod adresem X a biuro będę miał pod adresem Y.
    >
    > Czy jak będe wyrabiał pieczątkę to mogę wyrobić ja z adresem Y ?

    A po co ci pieczatka? Ja na jedynej firmowej jaka sobie wyrobilem mialem
    napisane:

    "Prosze o podanie podstawy prawnej nakladajacej na mnie obowiazek posiadania
    pieczatki <nazwa zgloszona w rej DG>"

    sz.

  • 5. Data: 2008-02-13 22:08:29
    Od: "Gosia" <gosiapraca(malpka)orange.pl>

> [...]
    > na fakturach, to poczytaj, jakie są wymagania co do faktur VAT (dla
    > ułatwienia: podajemy adres sprzedawcy (podatnika), nie przedsiebiorstwa).

    No to nic mi nie rozjaśniło to co przeczytałęm wiem że miś Yogi może być ale
    ja pytałem jeżeli wstawie adres biura a nie adres gdzie firma jest
    zarejestrowana czy bedzie OK czy np. są takie wymogi gdzie na pieczątce musi
    być adres rejestracji ??? a co za tym idzie osoba fizyczna rejestruje w
    miejscu gdzie jest zameldowana.

    Daniel

  • 6. Data: 2008-02-13 22:10:46
    Od: "Gosia" <gosiapraca(malpka)orange.pl>

    Witam,

> [...]
    >
    > "Prosze o podanie podstawy prawnej nakladajacej na mnie obowiazek
    > posiadania pieczatki <nazwa zgloszona w rej DG>"

    Chociażby zakładając konto w banku podobnosz wymagają i jak wystawiasz
    fakturę klientowi hmm .???

    Daniel

  • 7. Data: 2008-02-13 22:14:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-13, Gosia <gosiapraca> wrote:

    > Chociażby zakładając konto w banku podobnosz wymagają

    W mbanku np. nie wymagają.

    > i jak wystawiasz fakturę klientowi hmm .???

    Zwyczajnie. Wystarczy podpis.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-02-13 22:21:07
    Od: <s...@a...pl>

    > W mbanku np. nie wymagają.
    > Zwyczajnie. Wystarczy podpis.

    To ktoś potajemnie rozporzadzenie zmienił i dyrektywy UE, że jakieś podpisy
    są potrzebne????
    Możesz podać podstawę swojego twierdzenia? Bo na mój gust wprowadzasz
    czytelników w błąd.

  • 9. Data: 2008-02-13 22:28:15
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Chociażby zakładając konto w banku podobnosz wymagają i jak wystawiasz
    > fakturę klientowi hmm .???

    A to jest jeszcze jakis bank, ktory wymaga pieczatki?

    Fakture? Normalnie. Drukuje, podpisuje.

    sz.

  • 10. Data: 2008-02-13 22:34:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-13, <s...@a...pl> <s...@a...pl>
    wrote:

    > To ktoś potajemnie rozporzadzenie zmienił i dyrektywy UE, że jakieś podpisy
    > są potrzebne????

    Zgoda - nie jest wymagany w przypadku faktury zwykłej (bo istnieje podpis
    elektroniczny ZTCW, który w przypadku faktur elektronicznych wymagany
    już chyba jest).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl