  • 1. Data: 2008-02-13 18:36:13
    Temat: Sprzedaz mieszkania (mieszkan)
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sprzedałem mieszkanie (posiadałem więcej niż 5 lat). Czy muszę składać pismo do
    US, że pieniądze mam zamiar przeznaczyć na zakup innego mieszkania w ciągu
    dwóch lat? Czy z powodu "stażu" posiadania mnie to nie dotyczy i nic nie muszę
    deklarować?

    W tym samym czasie kupiłem dwa mieszkania na wichurce (warte grosze), teraz
    chciałbym się ich pozbyć (sprzedać znajomemu). Wychodzi, że właścicielem ich
    byłem ok. roku.

    I tu mam pytania -- jak jest teraz z opodatkowaniem takiej sprzedaży? 10% od
    przychodu, 20% od różnicy wartości (z aktu czy rynkowej)?

    A może podpadnę już pod VAT od sprzedaży, bo wyjdę na "handlarza"?
    Trochę nie uśmiechałoby mi się to.

  • 2. Data: 2008-02-15 21:57:31
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania (mieszkan)
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > dwóch lat? Czy z powodu "stażu" posiadania mnie to nie dotyczy i nic nie
    Nie musisz.
    > W tym samym czasie kupiłem dwa mieszkania na wichurce (warte grosze), teraz
    > chciałbym się ich pozbyć (sprzedać znajomemu). Wychodzi, że właścicielem ich
    > byłem ok. roku.
    Coś kręcisz - jeśli kupiłeś w tym samym czasie co poprzednie to przed pięciu
    laty czy przed rokiem ?

    Pisz prawdę - prawda Cię wyzwoli :-)

    Pzdr- Kriss

  • 3. Data: 2008-02-20 17:25:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    15 Feb 2008 22:57:31 +0100, w <1...@n...onet.pl>,
    "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > do
    > muszę
    > Nie musisz.

    Tak myślałem, wolałem się upewnić :).

    > Coś kręcisz - jeśli kupiłeś w tym samym czasie co poprzednie to przed pięciu
    > laty czy przed rokiem ?

    W tym samym czasie co sprzedałem to stare. Czyli w zeszłym roku.

    > Pisz prawdę - prawda Cię wyzwoli :-)

    Nie jestem handlarzem :). Dwa mieszkania były kupione w pewnym celu, ale plany
    pozmieniały mi się (a raczej dopiero pozmieniają).