  • 1. Data: 2008-02-13 18:37:02
    Temat: podatek, darowizna
    Od: "Arti" <a...@w...pl>

    Witam
    Moja mama kupiła w styczniu 2005 mieszkanie, teraz chce podarować je mi. Czy
    będzie musiała zapłacić / ja będę musiał zapłacić podatek od darowizny.
    Dodatkowo chcę sprzedać to mieszkanie i pieniądze uzyskane ze sprzedaży
    przeznaczyć na kupno nowego mieszkania (dokładniej spłatę kredytu
    zaciągniętego na kupno mieszkania). Czy po sprzedaży muszę płacić podatek?

    --
    pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2008-02-14 00:40:46
    Temat: Re: podatek, darowizna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arti wrote:
    > Witam
    > Moja mama kupiła w styczniu 2005 mieszkanie,

    mieszka tam? jest tam zameldowana?

    > teraz chce podarować je mi.
    > Czy będzie musiała zapłacić / ja będę musiał zapłacić podatek od darowizny.
    nie będziesz musiał zapłacić podatku

    > Dodatkowo chcę sprzedać to mieszkanie i pieniądze uzyskane ze sprzedaży
    > przeznaczyć na kupno nowego mieszkania (dokładniej spłatę kredytu
    > zaciągniętego na kupno mieszkania). Czy po sprzedaży muszę płacić podatek?

    teraz pomerdali te przepisy, zdaje się, że tak 19%
    trzeba by jeszcze spradzić czy z racji przeznaczenia pieniędzy na spłatę
    kredytu podatek by ci sie nie upiekł.

    zastanawiam się, czy nie lepiej żeby mama mieszkanie sprzedała a tobie
    podarowała pieniądze.

    darowizna pieniędzy będzie bez podatku
    pytanie tylko ile ona zapłaciłaby podatku od sprzedaży.

  • 3. Data: 2008-02-15 21:50:04
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > mieszka tam? jest tam zameldowana?

    A ma to jakieś znaczenie ?

> [...]
    > kredytu podatek by ci sie nie upiekł.
    >
    > zastanawiam się, czy nie lepiej żeby mama mieszkanie sprzedała a tobie

    No to sie zastanawiaj dalej - bo nie jest lepiej.

    > darowizna pieniędzy będzie bez podatku
    > pytanie tylko ile ona zapłaciłaby podatku od sprzedaży.

    No własnie - ile i po co ?

    A może tak odpowiadać na pytania?

    Pzdr-Kriss

  • 4. Data: 2008-02-15 21:57:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kriss wrote:

    > A ma to jakieś znaczenie ?

    > No to sie zastanawiaj dalej - bo nie jest lepiej.

    > No własnie - ile i po co ?
    >
    > A może tak odpowiadać na pytania?
    >
    > Pzdr-Kriss

    psychiatra potrzebny?

  • 5. Data: 2008-02-15 22:07:07
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > psychiatra potrzebny?

    Mnie nie (już mam - przerabiamy uprzejmą asertywność)-dziękuję za troskę. A
    Tobie ; moj szacownnie infantylny, arogancki, zdziecinniały lubo starczo
    zdemencjały impertynencie - nic nie potrzeba ? Zawsze do usług - Kriss

    ukłony - Kriss

  • 6. Data: 2008-02-16 01:36:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kriss wrote:

> [...]
    > Tobie ; moj szacownnie infantylny, arogancki, zdziecinniały lubo starczo
    > zdemencjały impertynencie - nic nie potrzeba ? Zawsze do usług - Kriss

    skoro masz psychiatrę to zacznij korzystać z jego usług wreszcie.
    Sam fakt posiadania to za mało w twoim przypadku.

  • 7. Data: 2008-02-16 14:06:03
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > skoro masz psychiatrę to zacznij korzystać z jego usług wreszcie.
    > Sam fakt posiadania to za mało w twoim przypadku.

    Miałem sen. Piękny sen. Odpalam kompa , wchodzę na listę i .... stwierdzam
    absolutny brak kretynów. Ludzie są dla siebie mili i uprzejmi.
    To był tylko sen.

    Chłopczyku nie pajacuj , bo za krótki w uszach jesteś. Weż wiaderko łopatkę i
    grabki. Dziś chłodno co prawda ale słonecznie. Piaskownica i koledzy czekają.

    Miłej zabawy - Kriss

  • 8. Data: 2008-02-16 17:29:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kriss wrote:

    > Miałem sen. Piękny sen.

    spij i nie odpalaj kompa, wyjdzie ci na zdrowie. Mniejsze ryzyko ataku
    serca.