  • 1. Data: 2003-12-07 18:46:35
    Temat: Rozliczenie podatku z tytułu najmu?
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    Czy osoba,która nie ma działalnosci gospodarczej ale osiąga
    przychody z tytułu najmu lokali jako właściciel i jest zarejestrowanym
    podatnikiem VAT/ wystawia faktury VAT z tytułu najmu/,to podatek
    dochodowy płaci od wartości netto/ pomniejszonej o podatek VAT/ czy
    od wartości brutto łącznie z VAt.Spotkałem różne opinie na ten temat.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-12-07 20:41:31
    Temat: Re: Rozliczenie podatku z tytułu najmu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Dec 2003, Andrzej wrote:

> [...]
    >+ podatnikiem VAT/ wystawia faktury VAT z tytułu najmu/,to podatek
    >+ dochodowy płaci od wartości netto/ pomniejszonej o podatek VAT/

    ...no toż oczywiście. Zajrzyj sobie do UoPDoOF: VAT nie jest
    przychodem :)

    >+ czy
    >+ od wartości brutto łącznie z VAt.Spotkałem różne opinie na ten temat.

    ...gdzie, gdzie ? Namiary prosimy :) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-08 12:08:49
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    A no właśnie,ja też tak myślałem,podobnie jak wielu innych.Ale
    interpretacja US-ów jest inna.Art.11 updof mówi,że przychodem
    podatnika są wszystkie przekazane i postawione do dyspozycji
    podatnika środki i świadczenia pieniężne.Z kolei art.14 ust.1 mówi,że
    przychód pomniejszony o podatek od towarów i usług do
    opodatkowania podatkiem dochodowym uznaje się tylko wobec osób
    prowadzących działalność gospodarczą, a jeżeli przychody z najmu
    uzyskuje się nie w ramach DG,to mimo,że się jest zarejestrowanym
    płatnikiem podatku VAT,to jako przychód do opodatkowania
    podatkiem dochodowym uznaje się całą otrzymaną kwotę brutto
    łącznie z podatkiem VAT.Dla mnie też jest to nienormalne,wszak byłby
    to m.in.podatek od podatku czyli podwójne opodatkowanie tej samej
    czynności.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-12-08 13:52:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Dec 2003, Andrzej wrote:

> [...]
    >+ przychód pomniejszony o podatek od towarów i usług do
    >+ opodatkowania podatkiem dochodowym uznaje się tylko wobec osób

    No, kontrukcja jest złośliwa. Nie wiem jak czytać, kiedyś
    pytałem już o podobną sprawę na .prawo (chodzi o zapis
    dotyczący nazwy skróconej zamiast firmy w KC, też "wpisany"
    jako odrębne zdanie do artykułu z osobami prawnymi :()
    i odpowiedzi nie było.
    Zdanie drugie art. 14.1 nie odwołuje się do "przychodu
    u podatników..." (co mogłoby językowo sugerować że
    jest to dalszy ciąg zdania pierwszego) tylko "U podatników...".
    Nie znam wykładni :( ale brzmi jakby było oderwane od
    pierwszego zdania !

    A to:
    http://www.vat.pl/pages/i/920.php?pokazuj=14080&foru
    mid=14080&parentforum=

    ...też twoje, czy kto inny ?

    [...]
    >+ łącznie z podatkiem VAT.Dla mnie też jest to nienormalne,wszak byłby
    >+ to m.in.podatek od podatku czyli podwójne opodatkowanie tej samej
    >+ czynności.

    Dla mnie też. A na dodatek wykładnia przepisów by się przydała
    do kilku celów: jakby kto namierzył wyrok w tej sprawie to
    składam wniosek o poinformowanie :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-12-08 14:23:06
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > Dla mnie też. A na dodatek wykładnia przepisów by się przydała
    > do kilku celów: jakby kto namierzył wyrok w tej sprawie to
> [...]

    wyroku nie spotkałem, ale coś takiego:
    http://www.izbaskarbowa.lodz.pl/index.php?page=know&
    id=165

    pozdrawiam
    KTP

  • 6. Data: 2003-12-08 23:21:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Dec 2003, ktp wrote:
    [...]
    >+ wyroku nie spotkałem, ale coś takiego:
    >+ http://www.izbaskarbowa.lodz.pl/index.php?page=know&
    id=165

    ...wygląda że to ta odpowiedź powoływana na forum vat.pl :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)