  • 1. Data: 2003-12-07 12:58:29
    Temat: korekta fakury TPSA
    Od: "Kubik" <k...@p...pl>

    Witam!

    /przepraszam poprzedni post wysłałem ze złą datą/

    Reklamowałem ostatnią (za listopad) fakturę za telefon i reklamację
    rozpatrzyli na moją korzyść. Miła pani poprawiła w komputerze
    kwotę do zapłaty i długopisem na fakturze napisała prawidłową
    kwotę. Nie dostałem żadnego innego potwierdzenia korekty.
    Oficjalne potwierdzenie ma przyjść pocztą w terminie bliżej
    nie ustalonym :)

    I teraz jak tą fakturę zaksięgować w KPIR? Czy wystawić
    jakiś dowód wewnętrzny (jeżeli tak, to co tam napisać) czy też
    zaksięgować fakturę z kwotą oryginalną, a dopiero po ewentualnym
    przyjściu korekty pocztą robić korektę w księdze?

    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2003-12-07 20:26:31
    Temat: Re: korekta fakury TPSA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Dec 2003, Kubik wrote:
    [...]
    >+ rozpatrzyli na moją korzyść. Miła pani poprawiła w komputerze
    >+ kwotę do zapłaty i długopisem na fakturze napisała prawidłową
    >+ kwotę.

    Wrrr... a na kopii *też* ? ;)
    Czy się przynajmniej podpisała ?
    Z rozp. ds. KPiR: "nie wolno dokonywać poprawek na dokumentach
    *obcych*". A jak udowodnisz że to nie ty "dopisałeś" ?

> [...]
    >+ I teraz jak tą fakturę zaksięgować w KPIR? Czy wystawić
    >+ jakiś dowód wewnętrzny (jeżeli tak, to co tam napisać)

    IMO brak podstaw.

    >+ czy też
    >+ zaksięgować fakturę z kwotą oryginalną, a dopiero po ewentualnym
    >+ przyjściu korekty pocztą robić korektę w księdze?

    IMO tak. Ciekaw jestem innych opinii :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)