  • 1. Data: 2006-01-05 10:09:20
    Temat: Rozliczenie prowizji bankowej od przyznanego keredytu
    Od: "ork10" <o...@w...pl>

    Witam
    Chcę się upewnić, że mogę wpisać jednorazowo w koszty prowizję bankową jaką
    bank sobie pobrał przy podpisaniu umowy kredytowej. Umowa obowiązuje na rok.

  • 2. Data: 2006-01-07 08:38:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jan 2006, ork10 wrote:

    > Witam
    > Chcę się upewnić, że mogę wpisać jednorazowo w koszty prowizję bankową jaką
    > bank sobie pobrał przy podpisaniu umowy kredytowej. Umowa obowiązuje na rok.

    Moim zdaniem to nie jest oczywiste: pierwszy z brzegu przykład:
    kredyt na zakup ST... (idzie do amortyzacji jako WP, skoro pobrany
    PRZED wpisem do EST).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-09 07:39:23
    Od: "ork10" <o...@w...pl>

    > Moim zdaniem to nie jest oczywiste: pierwszy z brzegu przykład:
    > kredyt na zakup ST... (idzie do amortyzacji jako WP, skoro pobrany
    > PRZED wpisem do EST).

    tylko co oznaczają te skróty: ST, WP i EST?

  • 4. Data: 2006-01-09 16:40:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Jan 2006, ork10 wrote:

    > tylko co oznaczają te skróty: ST,

    ...środek trwały...

    > WP

    ...wartość początkowa...

    > i EST?

    ...ewidencja ST :)

    Zasadą jest że wydatki na ST (i WNiP) nie są kosztem - włącznie
    z wydatkami "pomocniczymi" oraz robocizną.
    Jak umowa np. będzie na kredyt "towarowy" a zakup będzie ST, to
    prowizja pobrana *przed* nabyciem tego ST idzie do WP.
    I do amortyzacji. Dopiero tą drogą idzie "w koszty".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-01-09 21:02:02
    Od: "noadam" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > prowizja pobrana *przed* nabyciem tego ST idzie do WP.
    > I do amortyzacji. Dopiero tą drogą idzie "w koszty".

    Rozumiem, ale ten kredyt jest na zakup towaru, którym handluję, a nie na
    zakup środka twałego
    (dlatego nie załapałem tych skrótów).
    Funkcjonuje to jako prawo do debetu w koncie i od tego bank jednorazowa
    pobrał opłatę.

    pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2006-01-10 09:38:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Jan 2006, noadam wrote:

    > Rozumiem, ale ten kredyt jest na zakup towaru, którym handluję, a nie na
    > zakup środka twałego

    OK.
    Ale tego nie napisałeś, a pytanie padło "czy pobraną z góry prowizję
    można wrzucić w koszt" (sprawdź :)) - no to napisałem "zależy" :)
    Zależy na co kredyt... jak na towar to ja bym przeszkód nie widział.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-01-11 22:00:26
    Od: "ork10" <o...@w...pl>

    > Ale tego nie napisałeś,

    Moja wina, ale trudno zadając pytanie wszystko przewidzieć.
    Dziękuję bardzo.

    Pozdrawiam
    Adam