  • 1. Data: 2005-06-28 20:56:40
    Temat: Rozliczenie roczne wspolmalzonkow a DG Ryczalt
    Od: "Pro" <g...@u...interia.pl>

    Witam, zona pracuje w szkole, osiaga przychody, potracaja jej od tego
    podatek. Ja mam dzialalnosc gospodarcza ale zawieszona od 3 lat - jak firma
    dzialala bylem na ryczalcie.
    Ksiegowa mi powiedziala, ze skoro firma jest zawieszona (od 2002r) i ja nie
    osiagam zadnych przychodow (nawet zlotowki) to mozemy sie rozliczyc razem z
    zona. Wypelnila nam PIT, wyszlo cos ponad 800zl do zwrotu. Dzisiaj dostalem
    pismo ze skarbowki, zeby skorygowac PIT bo nie mozemy rozliczac sie razem,
    skoro ja mam firme na ryczalcie i ze musimy zlozyc oddzielne PITy.
    Podpowiedzcie mi prosze, czy jezeli w 2004r nie mialem zadnych przychodow,
    firme mam zawieszona (zgloszone w US VAT Z) to moge rozlicac sie razem z
    zona czy nie ?

    dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-29 05:45:04
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Pro" <g...@u...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przychodow,
    > firme mam zawieszona (zgloszone w US VAT Z) to moge rozlicac sie razem

    nie -stan zawieszenia DG nie jest stanem nie prowadzenia DG -ustawa o
    podatku dochodowym od osób fizycznych mówi jasno w ty zakresie -odnosi
    się do osób prowadzących działalność gospodarczą -zawieszenie nie jest
    stanem prawnym a informacją dla urzędu -zlozyłeś tylko wniosek o
    wyrejestrowanie z rejestru podatników VAT .
    Wyjsciem z sytuacji jest uregulowanie sytuacji prawnej na dzień
    1-stycznia 2004 -musisz wyrejestrować się z ewidencji DG w urzedzie
    gminy z datą 31 grudnia .
    Jednoczesnie odwlec termin w US celem złożenia sprostowania do czasu
    otrzymania stosownego wpisu o wykreśleniu z ewidencji DG w urzędzie
    gminy .
    Urząd gminy ma prawo na wniosek wyrejestrować z ewidencji w dacie
    wskazanej - to wnioskodawca ponosi odpowiedzialność za ewentualne
    przekroczenie prawa przez podanie nieprawdziwych danych - a ty tylko
    legalizujesz stan faktyczny -działalności nie prowadzieś .

    --
    ====== opix ========
    rzeczywistość to sen szaleńca

  • 3. Data: 2005-06-29 08:57:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jun 2005, Pro wrote:

    >+ Ksiegowa mi powiedziala, ze skoro firma jest zawieszona (od 2002r) i ja nie
    >+ osiagam zadnych przychodow (nawet zlotowki) to mozemy sie rozliczyc razem z
    >+ zona.

    Tak "było i nie jest".
    Księgowa widać popada w rutynę i nie czyta przepisów... Ja wiem,
    to trudna sprawa tak czytać, czytać i kręćka nie dostać :] Ale
    jej chyba za to PŁACĄ, nie ? Ty płacisz jak mniemam :>
    Gdzieś w okolicach 2002 nastąpiła zmiana w ustawie: z "nie osiaga
    przychodów podlegających opodatkowaniu ryczałtem" na "nie podlega
    pod ustawę o podatku ryczałtowym".
    Aktualnie nie trzeba "osiągać przychodów" - samo "podleganie pod
    ustawę" wystarczy żeby mieć zakaz rozliczania. A skoro *masz*
    wpis i zadeklarowane rozliczanie ryczałtu... to podlegasz...

    >+ Podpowiedzcie mi prosze, czy jezeli w 2004r nie mialem zadnych przychodow,
    >+ firme mam zawieszona (zgloszone w US VAT Z)

    VAT Z to reguluje bycie podatnikiem VAT.
    Sprawa że brak regulacji prawnych do "zawieszania DG" wraca jak
    bumerang...

    >+ to moge rozlicac sie razem z zona czy nie ?

    IMO "nie da się".
    Każ księgowej pokazać sobie tekst art.6.8 ustawy - aktualny oraz
    obowiązujący gdzieś w latach 2000-2001. Wyjaśni ci się...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)