  • 1. Data: 2009-07-25 04:21:45
    Temat: podatek na starych zasadach
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam,

    Czy kupujac samochod teraz zachowam pelne odliczenie vat, podatku i vat
    od benzyny przez nastepne lata?
    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 2. Data: 2009-07-25 09:29:57
    Temat: Re: podatek na starych zasadach
    Od: spp <s...@o...pl>

    Grzegorz Brycki pisze:

    > Czy kupujac samochod teraz zachowam pelne odliczenie vat, podatku i vat
    > od benzyny przez nastepne lata?

    Nie.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-07-25 20:15:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    spp wrote:

    > Nie.

    Ponieważ, albowiem?

    Pytam zwłaszcza w kontekście pełnego odliczenia VAT od samochodu
    kupionego *teraz*.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-07-26 09:09:10
    Od: spp <s...@o...pl>

    Piotrek pisze:

    > Ponieważ, albowiem?
    >
    > Pytam zwłaszcza w kontekście pełnego odliczenia VAT od samochodu
    > kupionego *teraz*.

    Ale także o benzynie i innych opłatach pisałeś.

    Jeżeli _teraz_ kupisz i _teraz_ możesz odliczyć VAT od zakupu samochodu
    to możesz.
    Jeżeli _teraz_ kupisz i _teraz_ możesz odliczać VAT od zakupu materiałów
    eksplatacyjnych to możesz.

    Jeżeli się przepisy zmienią (tak jak chce rząd) to już nie będziesz mógł
    - to co dzisiaj odliczysz będzie odliczone, ale wcale to nie oznacza że
    po zmianie przepisów będziesz mógł dalej odliczać. :)

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-07-26 14:18:43
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    spp pisze:

> [...]
    > - to co dzisiaj odliczysz będzie odliczone, ale wcale to nie oznacza że
    > po zmianie przepisów będziesz mógł dalej odliczać. :)

    No ok - a jeśli TERAZ kupię lasing który się ciągnał będzie przez 2
    lata, to co... mam prawo do pełnego odliczenia VAT?

    Druga sprawa czy jeśli TERAZ kupię to będę miał na głowie te
    zastanawiające nowe przepisy o samochodach służbowych - że np. dzieci do
    przedszkola już odwieźć nie będę mógł?

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 6. Data: 2009-07-26 15:53:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    Grzegorz Brycki pisze:

    > No ok - a jeśli TERAZ kupię lasing który się ciągnał będzie przez 2
    > lata, to co... mam prawo do pełnego odliczenia VAT?

    Moment, moment - kupię czy leasing?
    Zresztą - to i tak bez znaczenia - jak się zmienią przepisy to dopiero
    można będzie rozważać. Najprawdopodobniej nie będziesz mógł odliczać
    VAT-u. :(

    > Druga sprawa czy jeśli TERAZ kupię to będę miał na głowie te
    > zastanawiające nowe przepisy o samochodach służbowych - że np. dzieci do
    > przedszkola już odwieźć nie będę mógł?

    A co się zmieni? Teraz też taką jazdę powinieneś wyłączyć ze służbowych
    i nie wliczać w koszty (oraz zapłacić podatek).

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-07-26 18:24:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    spp wrote:

> [...]
    > to możesz.
    > Jeżeli _teraz_ kupisz i _teraz_ możesz odliczać VAT od zakupu materiałów

    Do tego właśnie zmierzałem. Odpowiedź "nie" na wszystkie postawione
    przez wątkotwórcę pytania jest - jakby to powiedzieć - słaba ...

    > Jeżeli się przepisy zmienią (tak jak chce rząd) to już nie będziesz mógł
    > - to co dzisiaj odliczysz będzie odliczone, ale wcale to nie oznacza że
    > po zmianie przepisów będziesz mógł dalej odliczać. :)

    To wszystko to jest gdybanie. Zauważ, że zgodę musi wyrazić EU ponieważ
    inaczej rząd może się narazić na kolejne przegrane procesy.

    Tak więc poczekajmy to zobaczymy jak to będzie.

    Piotrek