    From: "rosak" <...@...w>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Rozliczenie z PIT-40A i PIT-11 do PIT-37
    Date: Mon, 25 Feb 2008 11:07:28 +0100

    Witam,
    zwykle sam się rozliczam za pomocą programu Pity200x z IPS lecz w tym roku
    pierwszy raz rozliczam się razem z żoną.
    Rozliczenie własne, na podstawie PIT-11 nie sprawia mi żadnego problemu,
    problem mam z PIT-40A, który żona dostała od ZUSu (pobiera rentę rodzinną po
    zmarłym rodzicu).
    Tak więc PIT-40A (właściwie nie mam pewności czy to PIT-40A, napisane jest
    "PIT-40A/11A*)" "*) Niepotrzebne wykreślić" ale trudno ustalić co tu jest
    wykreślone...):
    1. czy kwoty z poz. 34 rzeczywiście nie przenoszę do PIT-37? (Zaliczka na
    podatek pobrana i odprowadzona przez płatnika)
    2. co zrobić z kwotą w poz. 37? (Kwota zwrotu....-odliczenie od dochodu), w
    objaśnieniach jest napisane że należy ją przenieść do PIT-37 ale nie mogę
    znaleźć gdzie..
    3. cała część F jest niewypełniona, w objaśnieniach na PIT-40A jest napisane
    że do PIT-37 należy przenieść m.in. kwotę z poz. 46 części F. Czy więc mam
    sam obliczyć pozycję 46 czy nie przenosić niczego do PIT-37?

    Będziemy korzystać z odliczenia od podatku z tytułu wychowywania dzieci,
    więc dołączamy PIT/0.

    Słyszałem też o możliwości odliczenia od podatku kwoty ok. 500 zł z tytułu
    utrzymywania niepracującego współmałżonka, również nie mogę tego nigdzie
    znaleźć, żona nie pracuje, ale, jak już wspomniałem wcześniej, pobierała w
    zeszłym roku rentę rodzinną po zmarłym rodzicu (od stycznia do września,
    jeśli to ma znaczenie), jak więc jest to traktowane, należy nam się zwrot?
    Jeżeli tak, to co i gdzie wypełnić?

    Niestety dostęp do internetu miewam tylko chwilowy, przez telefon, dlatego
    trudno mi samemu rozwiązać ten problem.
    Jeżeli ktokolwiek z szanownych grupowiczów zechce odpowiedzieć na moje
    pytania, będę niezmiernie wdzięczny.
    rosak