  • 1. Data: 2007-01-22 12:44:45
    Temat: Róznice kursowe - przepisy przejściowe
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    Jak należy je policzyć w sytuacji jeśli faktura została wystawiona w
    grudniu a przelew przyszedł w styczniu?

    Zgaduję, że nie ma przepisów przejściowych ale jeśli ktoś chciałby mnie
    mile rozczarować, to proszę :-)

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 2. Data: 2007-01-22 13:18:33
    Temat: Re: Róznice kursowe - przepisy przejściowe
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-01-2007 o 13:44:45 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    > grudniu a przelew przyszedł w styczniu?
    >
    > Zgaduję, że nie ma przepisów przejściowych ale jeśli ktoś chciałby mnie

    Mam ten sam problem :)
    Gdy uzyskam opinie to napiszę, sprawa jest prosta i jednocześnie złożona,
    chyba dopiero NSA coś tutaj może powiedzieć na 100%.

    pozdr

  • 3. Data: 2007-01-26 15:14:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    t wrote:

    > Mam ten sam problem :)
    > Gdy uzyskam opinie to napiszę, sprawa jest prosta i jednocześnie złożona,
    > chyba dopiero NSA coś tutaj może powiedzieć na 100%.

    No i? :-)

    W międzyczasie zadzwoniłem do informacji podatkowej i konsultant po
    zasięgnięciu opinii eksperta stwierdził, że chyba (sic!) różnice kursowe
    powinienem księgować zgodnie z przepisami obowiązującymi po 1 stycznia.

    A może jeszcze ktoś ma na ten temat opinie?

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-01-26 15:17:40
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 26-01-2007 o 16:14:49 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    > zasięgnięciu opinii eksperta stwierdził, że chyba (sic!) różnice kursowe
    > powinienem księgować zgodnie z przepisami obowiązującymi po 1 stycznia.

    RK w 2007 to przychód 2007. Liczy się go jak dawniej, czyli w przypadku
    otrzymania należności w euro na konto walutowe - (kurs kupna banku - kurs
    średni NBP)*kwota.
    Rzecz jasna jeśli wyjdzie >0 to przychód jeśli <0 to koszt.

    pozdr

  • 5. Data: 2007-01-26 15:18:22
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 26-01-2007 o 16:17:40 t <r...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > kurs średni NBP)*kwota.
    > Rzecz jasna jeśli wyjdzie >0 to przychód jeśli <0 to koszt.

    Oczywiście nie zaszkodzi wystąpić o wiążącą interpretację.

    --
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!