  • 1. Data: 2007-01-22 09:29:37
    Temat: vatowiec i sprzedaz rzeczy prywatnych
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Od poczatku stycznia zostalem platnikiem podatku VAT (osoba fizyczna).
    Na allegro przemianowalem swoje prywatne konto na konto firmowe i na nim
    sprzedaje towary.
    Dzisiaj znalazlem kilka rzeczy (przedmioty zupelnie nowe), ktore okolo roku
    temu sprzedawalem jako osoba prywatna, kupujac je po okazyjnych cenach. Nie
    mam w tej chwili zadnych dowodow zakupu tego towaru a chcialbym go sprzedac
    wlasnie na allegro.
    Czy nie majac dowodu zakupu moge to sprzedac na 'firmowym' koncie allegro i
    wystawic klientowi paragon lub FVAT?
    Czy w takiej stytuacji musze sprzedac towar na koncie 'prywatnym'? Ale skoro
    jestem platnikiem VAT (jako osoba fizyczna) to czy i tak nie obliguje mnie
    to do wystawienia FVAT jesli klient takowa sobie zyczy?
    Pozdrawiam - Tomek.

  • 2. Data: 2007-01-22 10:15:06
    Temat: Re: vatowiec i sprzedaz rzeczy prywatnych
    Od: opix <o...@o...eu>

    Tomek wrote:

> [...]
    > skoro jestem platnikiem VAT (jako osoba fizyczna) to czy i tak nie
    > obliguje mnie to do wystawienia FVAT jesli klient takowa sobie zyczy?

    jesteś vatowiec i nie komplikuj sobie życia -wprowadź sobie towar na dowód
    wewnetrzny na zakup w cenie nabycia brutto i musisz sprzedać na FVAT
    jak cie wyłowią na inny motyw możesz mieć problem -jedyny minus to sobie nie
    zaliczysz VAT w koszcie ale będziesz miał zysk i spokój a to sie liczy jako
    pierwsze
    --
    ===opix===

  • 3. Data: 2007-01-22 10:18:46
    Od: opix <o...@o...eu>

    opix wrote:

> [...]

    > nie zaliczysz VAT w koszcie ale będziesz miał zysk i spokój a to sie liczy

    i aby miec komfort to bym skorygował remanent za poprzedni rok wprowadzając
    te towary na 31 grudnia ub r bo te towary w ub roku miałeś

    --
    ===opix===

  • 4. Data: 2007-01-22 10:58:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Jan 2007, Tomek wrote:

    > Czy nie majac dowodu zakupu moge to sprzedac na 'firmowym' koncie allegro
    > i wystawic klientowi paragon lub FVAT?

    Towar przeznaczany na cele gospodarcze w zasadzie powinien być
    ujęty w remanencie początkowym DG.
    Później jest problem - bo istnieje jawny nakaz ujmowania przyjęcia
    towarów i materiałów podstawowych w KPiR (nawet jeśli nie ma jeszcze
    dokumentu zakupu, trzeba wskazać od kogo i kiedy).

    pzdr, Gotfryd