  • 1. Data: 2003-01-29 10:06:19
    Temat: Rozpoczecie dzialanosci - wyposarzenie nabyte wczesniej
    Od: "Michal Grochala" <m...@s...pl>

    Witam,

    Jestem wlasnie po lektorze archiwym tej grup, zwiazanym z tematem mojego
    postu, ale man jeszcze kilka niejasnosci, ktore chcialbym wyjasnic.

    1. Mam komputer wart 3'000 zl (nabyty przed rozpoczeciem DG). Wiem ze moge
    go wcianac na EST i jednorazowa amortyzowac.
    Moje pytanie jest wiec, czy wciagniecie go do wyposazenia nie bedzie
    wygodniejsze - nie mam zamiaru likwidowac dzialalnosci, chodzi mi wylacznie
    o "wygode papierkowa" i szybkosc "odzyskania" pieniedzy .

    2. Czy srodki wciagniete do wyposazenia firmy, a nie na EST (nabyte przed
    rozpoczeciem DG), moga byc amortyzowane jednorazowo (w pierwszym m-cu
    dzialanosci w koszty), czy tylko rocznie (bodajze 20% na rok)

    3. Co zrobic z telefonem za 300zl (nabyty prze rozpoczeciem DG). Z lektory
    archiwum grupy wynika ze nie moge go wpisac na EST i amortyzowac
    jednorazowo, nie moge go rowniez wpisac na wyposazenie, w KUP tez nie moge
    bo nabylem go wczesniej. Pytanie jest wiec - jak go wliczyc w koszty i czy
    jest to wogole mozliwe.

    Ewentualne linki do opowiedzie, rowniez mile widziane.

    Dziekuje,
    M.G

  • 2. Data: 2003-01-29 11:55:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jan 2003, Michal Grochala wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Jestem wlasnie po lektorze archiwym tej grup, zwiazanym z tematem mojego
    >+ postu, ale man jeszcze kilka niejasnosci, ktore chcialbym wyjasnic.

    Chyba tylko niektóre posty wybrałeś :)

> [...]
    >+ wygodniejsze - nie mam zamiaru likwidowac dzialalnosci, chodzi mi wylacznie
    >+ o "wygode papierkowa" i szybkosc "odzyskania" pieniedzy .

    Szybkość odzyskania jest ta sama - amortyzację jednorazową możesz
    zaaplikować zarówno w miesiącu następnym (tak jak "zwykłą") jak
    i miesiącu wpisania ! (zwykłej nie można).
    Papierkologia... no przecież EW (>1500zł) jest obowiązkowa, więc
    i tak gdzieś ci będzie "wisiało" :)

    >+ 2. Czy srodki wciagniete do wyposazenia firmy, a nie na EST (nabyte przed
    >+ rozpoczeciem DG), moga byc amortyzowane jednorazowo (w pierwszym m-cu
    >+ dzialanosci w koszty), czy tylko rocznie (bodajze 20% na rok)

    Wyposażenie wyłącznie wpisuje się w koszty !
    Jeśli coś nadaje się do zaliczenia w wyposażenie *i* ma
    wartość >3500 zł *oraz* nie zostanie sprzedane/złomowane/ukradzione
    przed 1 rokiem to "by ustawa" jest ŚT i nie ma odwołania.

> [...]
    >+ bo nabylem go wczesniej. Pytanie jest wiec - jak go wliczyc w koszty i czy

    IMHO zależy czy kupiłeś *telefon* czy *usługę* której był częścią.
    Jeśli telefon to nie widzę problemu - do ŚT go !
    Jeśli usługę - to to nie jest KUP i trudno. Również rozliczenia
    KUP z użytkowania wyłącznie na podstawie listy rozmów...

    >+ Ewentualne linki do opowiedzie, rowniez mile widziane.

    Chyba tylko do ustawy cię odeślę :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-01-29 12:39:16
    Od: "Michal Grochala" <m...@s...pl>

    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

> [...]
    > Jeśli usługę - to to nie jest KUP i trudno. Również rozliczenia
    > KUP z użytkowania wyłącznie na podstawie listy rozmów...

    Dzieki za odpowiedz.

    Natomiast co do ostatniej kwestii. Kupilem tylko telefon (komorkowy) -
    poniewaz wciagam go na DG
    to mam prawo twierdzic ze bedzie on wykorzystywany wylacznie do celow
    sluzbowych, tym bardziej ze mam w domu drugi telefon stacjonarny, ktorym
    bede wykonywal rozmowy prywatne.
    Kupujac teraz karty prepaid to tego telefonu (na firme - juz po rozpoczeciu
    dzialalnosci), rozumiem ze nie musze prowadzic listy rozmow - bo jak
    wspomnialem wyzej - do celow prywatnych mam telefon stacjonarny.
    Czy dobrze rozumuje, czy tez lista rozmow dalej mnie obowiazuje (co przy
    telefonach na karte jest raczej nie do zrobienia)?

    M.G.

  • 4. Data: 2003-01-29 23:57:54
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Grochala" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy dobrze rozumuje, czy tez lista rozmow dalej mnie obowiazuje (co przy
    > telefonach na karte jest raczej nie do zrobienia)?

    Temat ten był poruszany nie tak dawno "Telefon komórkowy w DG" 20.12.2002 r godz.
    01:56
    jak i też zobacz podlinki z odpowiedziami z ktorych wynika że popa, tak-taka czy ....
    w koszty (chyba ze kupiłęś coś extra drogiego)
    tak jak i karty prepaid.

    Sark