  • 1. Data: 2007-03-15 15:00:29
    Temat: Ryczałt 3% przekroczenie progu 39,700zl.
    Od: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

    Witam!
    W tym miesiacu przekrocze limit zwolnienia z VAT.
    Prosze o odpowiedz co musze zrobic i kiedy.
    Przed przekroczeniem limitu mam sie zglosic do US?
    Jakie zajda zmiany w mojej firmie bedac juz na VAT - i tak sprzedaje tylko
    dla osob nie majacych firm.
    Czy bedac na ryczalcie 3% + VAT bede mial jakies prawo do odliczen? DO tej
    pory na ryczalcie nie mialem.
    Jakie bede mial nowe obowiazki?
    Pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2007-03-15 19:08:53
    Temat: Re: Ryczałt 3% przekroczenie progu 39,700zl.
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

> [...]
    > tylko
    > dla osob nie majacych firm.
    > Czy bedac na ryczalcie 3% + VAT bede mial jakies prawo do odliczen?

    Napewno będziesz miał prawo do odliczania VAT'u zapłaconego od
    należnego :)

    --

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

  • 3. Data: 2007-03-16 08:22:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Mar 2007, ..::TOMI::.. wrote:

    > Witam!
    > W tym miesiacu przekrocze limit zwolnienia z VAT.
    > Prosze o odpowiedz co musze zrobic i kiedy.
    > Przed przekroczeniem limitu mam sie zglosic do US?

    Wychodzi że "po". Hm... (hmykam na temat wyboru rozliczenia
    kwartalnego :))

    > Jakie zajda zmiany w mojej firmie bedac juz na VAT - i tak sprzedaje tylko
    > dla osob nie majacych firm.

    Jak "handlujesz", to do towaru trzeba będzie doliczać VAT - również
    jest prawo do odliczania.
    Aby nie "wtopić", trzeba zgodnie z art.113.5 zrobić spis towarów
    (remanent) i w ciągu < dwu tygodni (od przekroczenia!) złożyć toto
    razem z wnioskiem o zgodę na prawo do odliczenia :)

    Przyznam że nie wiem czy trzeba składać VAT-R (pewnie na druku
    napisali :) i pewnie tak).

    BTW: VAT można rozliczać kwartalnie (kasowo lub niekasowo - kasowego
    dostawcy nie lubią :>) i warto tego dopilnować, bo wybór musi być
    zrobiony "z góry"!

    pzdr, Gotfryd