  • Data: 2004-12-30 02:14:54
    Temat: Ryczałt a usługi informatyczne
    Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Trochę googlałem po archiwum, ale jednak muszę odgrzać ten temat :)

    W roku chyba 2001 albo 2002 (nie pamiętam) rozliczałem się ryczałtem -
    produkowałem urządzenia elektroniczne (PKD 30.02.Z). Niedawno przy okazji
    'uzupełniania' PKD odnalazłem na zaświadczeniu z EDG różne przedmioty
    działalności wpisane kiedyś na wszelki wypadek, m.in. 'tworzenie i sprzedaż
    oprogramowania komputerowego'.

    Od początku działalności (teraz jestem na KPiR) nigdy nie tworzyłem i nie
    sprzedawałem oprogramowania komputerowego. Czy pomimo wpisu w EDG mogłem
    rozliczać się ryczałtem?

    Innymi słowy - czy wpis do EDG oznacza dla US świadczenie usług 'w zakresie
    oprogramowania', czy też dopiero wystawiona faktura oznacza świadczenie
    takich usług?

    I dalej - czy uzupełniając PKD mogę zostawić tę pozycję (72.22) i mimo
    to kiedyś w przyszłości będę mógł przejść na ryczałt (o ile faktycznie
    tych usług świadczyć nie będę)?

    P.