  • 1. Data: 2007-01-19 14:20:06
    Temat: Ryczałt czy VAT ?
    Od: "Jacek" <s...@p...onet.pl>

    Prowadzę firmę komputerową - sprzedaż komputerów i osprzętu oraz świadczę uslugi
    informatyczne. Odprowadzam bardzo dużo podatku, gdyż prawie nie mam kosztów.
    Przekroczyłem pułap i dochodowy będę miał 30%. W sprawach księgowo-podatkowych
    słabo się orientuję, więc proszę grupowiczów o radę czy nie byłby lepszy dla
    mnie ryczałt? Obecnie rozliczam się na zasadach ogólnych. Obroty miesięczne to
    około 50 tys. zł, zyski około 3 tys zł.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2007-01-19 15:33:00
    Temat: Re: Ryczałt czy VAT ?
    Od: "t." <o...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dla
    > mnie ryczałt? Obecnie rozliczam się na zasadach ogólnych. Obroty

    Chyba ryczałt i vat?
    Podpadniesz prawdopodobnie pod 17% podatek i zadnych kosztow sobie nie
    odliczysz.

  • 3. Data: 2007-01-20 06:47:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Jan 2007, Jacek wrote:

    > Prowadzę firmę komputerową
    [...]
    > W sprawach księgowo-podatkowych słabo się orientuję

    Napisałeś że poruszasz się po drodze, ale nie znasz Kodeksu Drogowego :]
    Przecież to Ty jesteś podatnikiem!
    Myślisz że np. rowerzysta może nie znać KD (UPoRD)? ;)

    Napisz dlaczego mieszasz ze sobą podatek dochodowy i VAT?
    Przecież to są odrębnie płacone podatki.

    > więc proszę grupowiczów o radę czy nie byłby lepszy dla
    > mnie ryczałt? Obecnie rozliczam się na zasadach ogólnych. Obroty miesięczne to
    > około 50 tys. zł, zyski około 3 tys zł.

    "mało danych". Na ryczałcie stawki zależą od czynności - i to drastycznie,
    od 3% dla handlu do 17% dla usług informatycznych. Skutek rozważań może
    mocno zależeć od tego czy zyski w 99% pochodzą ze sprzedaży czy ze
    świadczenia usług informatycznych.
    Nie opłaca Ci się wybrać skali liniowej?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-01-20 07:52:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > "mało danych".

    Te dane też jakieś dziwne.
    "Mam mało kosztów" ale jest to 94% obrotu.
    Skoro zyski 3 tys zł, to skąd się znalazł w drugim progu?
    W takich wypadkach delikwent najczęściej wolałby 3%
    ryczałt "zamiast" 22% vat :-)