  • 1. Data: 2007-01-19 14:29:11
    Temat: vat i pit kwartalnie - podsumowanie
    Od: defalk <d...@d...inv>

    Sprobowalem zebrac informacje - jezli sa jakies bledy albo czegos barkuje
    prosze o uwagi:

    Kwartalne rozliczanie PIT i VAT -podsumowanie:

    PIT:
    - nalezy zglosic do 20 lutego
    - zaliczka za 4 kwartał w wysokości takiej jak za 3 i płatna do 20 grudnia.
    - pit5 sie i tak nie sklada juz w tym roku

    Forma zgloszenia:
    Jan Kowalski
    ul. Fiołkowa 223/224
    01-234 Miasteczko
    NIP 123-456-78-90

    Informacja o wyborze kwartalnych zaliczek na podatek dochodowy

    Zgodnie z Art. xx updof -- czy trzeba podawac ten artykul ??
    informuje, że w roku podatkowym 2007 będę opłacał
    kwartalne zaliczki na podatek dochodowy

    Jan Kowalski

    VAT:
    - nalezy zglosic vat - do konca I kwartalu - jezli chce sie placic i skladac
    deklaracje kwartalnie w II, II i IV kwartale (a pozniej tez).
    Ogolnie - do konca kwartalu popraedzajacego kwartal w ktorym che sie zaczac.

    - nie można przechodzić wte i wewte przed upływem roku od zmiany
    wyboru

    - nalezy zlozyc aktualizacje VAT-R (i/czy inaczej to zglosic? od Gotfryda
    chcieli pisemko : Informacja luzem - kto (z NIPem) i że VAT na kwartalny.)
    - wystawiac faktury vat, nie trzeba wystawiac faktur vat MP ?
    - co kwartal sklada sie formularz vat7K zamiast vat7 ?

    Luzne uwagi:
    nalezy uwazac by nie przejesc pieniedzy odlozonych na podatek :)

  • 2. Data: 2007-01-19 16:00:22
    Temat: Re: vat i pit kwartalnie - podsumowanie
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 19-01-2007 o 15:29:11 defalk <d...@d...inv> napisał(a):

> [...]
    >
    > Zgodnie z Art. xx updof -- czy trzeba podawac ten artykul ??
    > informuje, że w roku podatkowym 2007 będę opłacał

    Tutaj wszytsko sie zgadza, wykreśliłbym tylko "-- czy trzeba podawac ten
    artykul ??"
    a "xx" zamienił na właściwy numer ;)
    No i tak językowo - nie będziesz opłacał kwartalnych zaliczek tylko
    np rozliczał zaliczki metodą kwartalną.

    > - nalezy zlozyc aktualizacje VAT-R (i/czy inaczej to zglosic? od
    > Gotfryda
    > chcieli pisemko : Informacja luzem - kto (z NIPem) i że VAT na
    > kwartalny.)

    Obojętnie, ja złożyłem na VAT-R, tam jest jak dla mnie mała nieścisłość
    - po prawej od kwadratu właściwego dla metody kwartalnej(32.1) jest data
    dotycząca
    metody kasowej(33.1), na szczęście niżej(36./37.) można wybrać VAT-7K wraz
    z kwartałem
    od którego będzie składany, więc jak mniemam US sie skapuje co wybrałem :)

    pozdr

  • 3. Data: 2007-01-19 16:36:22
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "defalk" <d...@d...inv> napisał w wiadomości

    > Zgodnie z Art. xx updof -- czy trzeba podawac ten artykul ??
    > informuje, że w roku podatkowym 2007 będę opłacał
    > kwartalne zaliczki na podatek dochodowy
    >
    > Jan Kowalski

    Nie musisz pisac "zgodnie z czyms tam...". Podstawy prawnej nie
    musisz znac. Wystarczy, ze ona Istnieje. :-)

    > VAT:
    [...]

    wszystko okejowo.

    marekz

  • 4. Data: 2007-01-23 15:48:25
    Od: defalk <d...@d...invalid.inv>

> [...]
    > skladac deklaracje kwartalnie w II, II i IV kwartale (a pozniej tez).
    > Ogolnie - do konca kwartalu popraedzajacego kwartal w ktorym che sie

    Jeszcze jedno - zglaszajac zmiane do konca II kwartalu sklada sie:
    do 25 stycznia - vat7 za grudzien
    do 25 lutego - vat7 za styczen
    do 25 marca - vat7 za luty
    do 25 kwietnia - vat7 za marzec
    do 25 lipca - vat7K za kwiecien-czerwiec ?
    Dobrze mysle?

  • 5. Data: 2007-01-23 19:31:12
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > do 25 marca - vat7 za luty
    > do 25 kwietnia - vat7 za marzec
    > do 25 lipca - vat7K za kwiecien-czerwiec ?

    źle.

    pozdr
    Aleksander

  • 6. Data: 2007-01-23 21:53:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Jan 2007, s...@o...pl wrote:

    > źle.

    Znaczy że w niedzielę wypada czy o co innego poszło? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-01-24 07:30:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 23 Jan 2007 22:53:42 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Znaczy że w niedzielę wypada czy o co innego poszło? :)

    Zgłaszając zmianę "do końca II kwartału" kwartklnie rozliczamy się
    dopiero od lipca a nie od kwietnia

  • 8. Data: 2007-01-24 08:27:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Jan 2007, jureq wrote:

    > Zgłaszając zmianę "do końca II kwartału"

    A!
    Thx.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-01-24 10:55:28
    Od: defalk <d...@d...invalid.inv>

    s...@o...pl wrote:

    > źle.

    Moja wina, poprawiam sie - mialo byc do konca I kwartalu.

    zglaszajac zmiane do konca I kwartalu sklada sie:
    do 25 stycznia - vat7 za grudzien
    do 25 lutego - vat7 za styczen
    do 25 marca - vat7 za luty
    do 25 kwietnia - vat7 za marzec
    do 25 lipca - vat7K za kwiecien-czerwiec ?
    (oczywiscie z poprawka na ewent. soboty/niedziele)

    Dobrze mysle?

  • 10. Data: 2007-01-24 11:04:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 24 Jan 2007 11:55:28 +0100, defalk napisał(a):

> [...]
    > do 25 kwietnia - vat7 za marzec
    > do 25 lipca - vat7K za kwiecien-czerwiec ?
    > (oczywiscie z poprawka na ewent. soboty/niedziele)

    Tak