  • 1. Data: 2005-08-26 15:20:34
    Temat: Ryczałt ewidencjonowany - wolny zawód
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

    Próbuje się dowiedzieć czy przy tym co chciałbym robić
    mogę zastosować ryczałt ewidencjonowany. Czytam więc
    ustawę o zryczałtowanym podatku dochodowym a tam znajduję
    dwa zapisy:

    ART.4
    UST.11
    wolny zawód - pozarolniczą działalność gospodarczą wykonywaną osobiście
    przez lekarzy, lekarzy stomatologów, lekarzy wterynarii, techników
    dentystycznych,
    felczerów, położne, pielęgniarki, tłumaczy oraz nauczycieli ...

    ART.8
    UST.1
    Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych nie stosuje
    się
    z zastrzeżeniem art.6 ust 1b do podatników:

    3d prowadzenia pozarolniczej działaności gospodarczej w zakresie wolnych
    zawodów
    innych niż określone w art.4 ust.11

    ART.4 UST.11 definiuje wolny zawód a ART.8 UST.1 3d wykracza poza tę
    definicję.

    W związku z tym jak mam poprawnie określić czy przy tym co chciałbym robić
    mogę zastosować ryczałt ewidencjonowany?

  • 2. Data: 2005-08-26 15:31:50
    Temat: Re: Ryczałt ewidencjonowany - wolny zawód
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

    pytanie jest takie czy jako Informatyk mogę
    stosować opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
    jeśli tak jaka to będzie stawka podatku.

  • 3. Data: 2005-08-27 16:11:20
    Od: "tom" <adres_w_tresci>

    > pytanie jest takie czy jako Informatyk mogę
    > stosować opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
    > jeśli tak jaka to będzie stawka podatku.

    są 3 stawki podatkowe pod usługi informatyczne przy tej formie podatkowej
    więc chyba Informatyk jest wolny zawodem który może się rozliczać przez
    ryczałt ewidencjonowany

  • 4. Data: 2005-08-27 22:32:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Aug 2005, it was written:

    > pytanie jest takie czy jako Informatyk mogę
    > stosować opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
    > jeśli tak jaka to będzie stawka podatku.

    ...jeśli to jest "informatyka" (a nie np. "naprawa maszyn liczących
    i biuroqwych" czy jakoś tak) to AFAIR 17%.
    Warto rozpatrzeć 19% liniowo i zamortyzować jakieś Windowsy :>
    IMO oczywiście !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)