  • 1. Data: 2005-08-26 13:01:22
    Temat: Ewidencja czasu pracy
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    W jaki sposób (minimalny) powinna być ewidencjonowana praca pracownika?

    Według art. 149 kodeksu pracy oraz par. 8 rozporządzenia MGPiPS w sprawie
    zakresu prowadzenia dokumentacji związanej z pracą wymagana jest po prostu
    'ewidencja' - czy w sytuacji, gdy ufam pracownikom (a oni mi) muszę wymagać
    np. podpisu po każdym przepracowanym dniu, czy muszę wpisywać godziny, w
    których pracowali, itd? Czy tylko wystarczy, jeśli sobie zrobię 'kalendarz'
    w którym będę zaznaczał obecności, urlopy, dni wolne, itd.? Bez podpisów,
    bez pieczątek - bo w końcu 'Pracodawca prowadzi ewidencję czasu pracy' i
    'udostępnia tę ewidencję pracownikowi, na jego żądanie'.

    Różne księgowe różnie twierdzą, formularze dostępne w księgarniach czy w
    sieci są niepotrzebnie rozbudowane, a tymczasem nie widzę żadnego przepisu,
    który by takiego formularza wymagał.

    I przy okazji druga sprawa - wspomniane wyżej rozporządzenie w par. 1 mówi:

    "Pracodawca może żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie złożenia
    następujących dokumentów:"

    I dalej są: kwestionariusz osobowy, świadectwo pracy, orzeczenie lekarskie
    stwierdzające brak przeciwwskazań do pracy i inne dokumenty.

    Skoro _może_ zażądać, to chyba nie musi? Czy też są inne przepisy, które
    _wymagają_ np. trzymania świadectw szkolnych, dokumentów potwierdzających
    kwalifikacje i innych takich?

    P.

  • 2. Data: 2005-08-26 16:16:01
    Temat: Re: Ewidencja czasu pracy
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > _wymagają_ np. trzymania świadectw szkolnych, dokumentów potwierdzających

    Ja korzystałam ze wzoru takiej ewidencji z poprzedniego ustroju. Wyglądał
    on w ten sposób:
    dni miesiąca 1 2 3 4 5 ...31 i RAZEM: godzin w m-cu
    w dół miesiące:
    II
    III
    IV itd
    Każdego dnia wpisuje się ilość przepracowanych godzin i podlicza
    przepracowane godziny na zakończenie miesiąca.
    W wolnym miejscu umieszczona jest informacja, co oznaczają wpisane literki :
    ch- chorobowe
    ur- urlop płatny
    nn - nie obecny nieusprawiedliwiony
    itd. Podpisów pracowniaka nie było.
    Co do dokumentów pracownika, to w interesie przede wszystkim pracodawcy
    jest, by takie dokumenty /kopie/ mieć.Do wyliczenia stażu do urlopu itd, a w
    razie wypadku, czy miał odpowiednie kwalifikacje do wykonywania danej pracy.
    Pozdrawiam
    Maria