  • 1. Data: 2005-08-26 13:30:37
    Temat: Odmowa wydania faktury
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Onet.pl sprzedaje w Polsce usgi telekomunikacyjne OnetSkype. Niestety
    odmawia wydania faktury. Zasłania się tym, że jedynie pośredniczy pomiędzy
    mną, a holenderskim sprzedawcą. Niestety faktury od sprzedawcy
    holenderskiego również uzyskać nie można (przynajmniej poprzez Onet, z
    Holendrami nie rozmawiałem). Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Jak
    zmusić Onet/Holendrów do wystawienia faktury?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2005-08-26 13:51:51
    Temat: Re: Odmowa wydania faktury
    Od: "trabancik" <t...@g...pl>

> [...]
    > Holendrami nie rozmawiałem). Czy takie działanie jest zgodne z prawem? Jak
    > zmusić Onet/Holendrów do wystawienia faktury?

    SKYPE wystawia faktury - tylko są "dziwne " z polskiego punktu widzenia

    jak zapłaciłem (bezpośrenio firmie SKYPE) to w ustawieniach konta można w
    każdej chwili śćiągnąć "fakturę"
    ale na fakturze będą dane skype i kwota , natomiast zapomnieć należy o
    naszym nipie - po prostu rachunek dla użytkownika SKYPA

    dziwi mnie dlaczego ONET oferując usługę i biorąc za nią pieniądze - nie
    wystawia faktur - dziwne

    pozdrawiam
    Paweł

  • 3. Data: 2005-08-26 14:05:26
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    trabancik wrote:

    > dziwi mnie dlaczego ONET oferując usługę i biorąc za nią pieniądze - nie
    > wystawia faktur - dziwne

    No coz. Chyba trza to zglosic do US...

    --
    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r

  • 4. Data: 2005-08-26 14:34:31
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    > No coz. Chyba trza to zglosic do US...

    nie prościej zmienić dostawcę?

  • 5. Data: 2005-08-26 14:43:24
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    albert wrote:

    > nie prościej zmienić dostawcę?

    Po fakcie? Zaplacilem. Nie dostalem faktury. Hm?

  • 6. Data: 2005-08-26 15:34:17
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to piątek, 26 sierpnia 2005 15:51, gdy trabancik napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > jak zapłaciłem (bezpośrenio firmie SKYPE) to w ustawieniach konta można w
    > każdej chwili śćiągnąć "fakturę"
    > ale na fakturze będą dane skype i kwota ,

    Ale danych sprzedawcy też nie ma.

    > natomiast zapomnieć należy o
    > naszym nipie - po prostu rachunek dla użytkownika SKYPA

    No właśnie. Nie ma danych nabywcy, więc wiesz....

  • 7. Data: 2005-08-26 15:34:46
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to piątek, 26 sierpnia 2005 16:34, gdy albert napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > nie prościej zmienić dostawcę?

    Nie, bo nikt inny nie oferuje w Polsce połączeń Skype, ZTCW.

  • 8. Data: 2005-08-27 22:28:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Aug 2005, Tristan Alder wrote:

> [...]
    > odmawia wydania faktury. Zasłania się tym, że jedynie pośredniczy pomiędzy
    > mną, a holenderskim sprzedawcą. Niestety faktury od sprzedawcy

    Pośredniczy jako kto ?
    IMVHO w najgorszym razie musi wystawić f-rę na własną usługę - na
    pośrednictwo. Chyba że się zabezpieczyli i mają oddział w Holandii
    będący samodzielnym przedsiębiorcą :> (tam zarejestrowanym do VAT).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-08-28 08:02:29
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > IMVHO w najgorszym razie musi wystawić f-rę na własną usługę - na
    > pośrednictwo.

    Faktury możesz się domagać od tego komu płacisz.

    vertret

  • 10. Data: 2005-08-28 08:37:00
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 28 sierpnia 2005 10:02, gdy vertret napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0508280027070.1644@athlon...

    > Faktury możesz się domagać od tego komu płacisz.

    No ale poza tym, że mogę, to co mogę? Onet odmawia.