  • 1. Data: 2002-01-24 08:12:32
    Temat: Ryczałt na samochód
    Od: "Robert" <s...@l...medianet.pl>

    Słyszałem że od tego roku znika ryczałt na używanie samochodu prywatnego do
    celów służbowych. Czy to prawda?

    Robert

  • 2. Data: 2002-01-24 23:44:09
    Temat: Re: Ryczałt na samochód
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "Robert" <s...@l...medianet.pl> wrote in message
    > Słyszałem że od tego roku znika ryczałt na używanie samochodu prywatnego
    do
    > celów służbowych. Czy to prawda?
    >
    > Robert

    w ustawie o podatku od os. fizycznych nadal jest zapis, że zwolnieniu
    przedmiotowemu podlegają :

    22) kwoty otrzymane przez pracowników z tytułu kosztów używania pojazdów
    samochodowych dla potrzeb zakładu pracy:
    a) w celu odbycia podróży służbowej (jazdy zamiejscowe) - do wysokości nie
    przekraczającej kwoty ustalonej przy zastosowaniu stawek za jeden kilometr
    przebiegu pojazdu,
    b) w jazdach lokalnych - do wysokości miesięcznego ryczałtu pieniężnego albo
    do wysokości nie przekraczającej stawek za 1 km przebiegu pojazdu,
    - określonych w odrębnych przepisach wydanych przez właściwego ministra,
    jeżeli przebieg pojazdu, z wyłączeniem wypłat ryczałtu pieniężnego, jest
    udokumentowany w ewidencji przebiegu pojazdu prowadzonej przez pracownika
    według obowiązującego wzoru.

    wnoszę z tego, że raczej ten ryczałt pozostaje

    Magdip

  • 3. Data: 2002-01-25 07:12:05
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    pracownika
    > według obowiązującego wzoru.
    >
    > wnoszę z tego, że raczej ten ryczałt pozostaje

    Być może, ale te odrębne przepisy wydane przez właściwego ministra
    podobno straciły ważność.
    Stąd na razie nikt nic nie wie :-)

    CEZ

  • 4. Data: 2002-01-25 14:19:03
    Temat: Re: Re: Ryczałt na samochód
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Fri, 25 Jan 2002 08:12:05 +0100, "Cezary Farynowski"
    <c...@i...pl> wrote:

    >prywatnego

    >zwolnieniu

    >pojazdów
    >wysokości nie
    >kilometr
    >pieniężnego albo
    >ministra,
    >jest
    >pracownika

    >Być może, ale te odrębne przepisy wydane przez właściwego ministra
    >podobno straciły ważność.
    >Stąd na razie nikt nic nie wie :-)

    Zdania są podzielone.
    Artykuł 109 ust. 2 ustawy o trasporcie drogowym prawi: "
    2. Przepisy wydane na podstawie ustaw, o których mowa w ust. 1,
    zachowują moc do czasu wydania przepisów na podstawie niniejszej
    ustawy, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2002 r., o ile nie są
    sprzeczne z niniejszą ustawą."
    Problem jest bardzo prosty: wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie
    czy rozporządzenie jest czy nie jest sprzeczne z ustawą ;-)

    Sławomir Dąbrowski

  • 5. Data: 2002-01-25 14:21:27
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...tpi.pl...

    > Problem jest bardzo prosty: wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie
    > czy rozporządzenie jest czy nie jest sprzeczne z ustawą ;-)

    To niby dlaczego ma znikac ryczalt? Przeciez nie ma przepsiu zabraniajacego
    zezwalajacego/zabraniajacego wyplacac ryczalt.
    Pozostaje tylko kwestia podatkowa.
    Czyzbym sie mylil?

    Karol

  • 6. Data: 2002-01-28 08:39:22
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Fri, 25 Jan 2002 15:21:27 +0100, "Karol" <a...@b...com> wrote:

    >To niby dlaczego ma znikac ryczalt? Przeciez nie ma przepsiu zabraniajacego
    >zezwalajacego/zabraniajacego wyplacac ryczalt.
    >Pozostaje tylko kwestia podatkowa.
    >Czyzbym sie mylil?

    Zakładam, że pytanie dotyczyło właśnie kwestii opodatkowania, oraz w
    konsekwencji ozusowania, a nie tego czy w ogóle można wypłacać.
    Wypłacić to sobie można wszystko i w stosunku do pracowników będzie to
    KUP.

    Sławomir Dąbrowski