  • 1. Data: 2005-03-17 22:13:44
    Temat: SAMOCHÓD W DG - OPINIE
    Od: "kapela" <p...@w...pl>

    Witam!
    Żona posiada DG, prowadzi KPiR. Będzie kupować samochód - zapłaci ok 23 000
    PLN, ale dostanie fakturę na ok 10 000 PLN od sprzedawcy.
    Pytanie, a w zasadzie prośba o opinie, wciągać samochód jako środek trwały
    czy prowdzić ewidencje przebiegu pojazdu? Co jest bardziej opłacalne?
    Jakie są plusy i minusy obu rozwiązań?

    Dziekuje z góry.
    Piotrp

  • 2. Data: 2005-03-18 06:37:56
    Temat: Re: SAMOCHÓD W DG - OPINIE
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 17 Mar 2005 23:13:44 +0100, kapela napisał(a):

    > Witam!
    > Żona posiada DG, prowadzi KPiR. Będzie kupować samochód - zapłaci ok 23 000
    > PLN, ale dostanie fakturę na ok 10 000 PLN od sprzedawcy.

    Popieracie oszustwa podatkowe ?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-03-18 09:19:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Mar 2005, kapela wrote:

    >+ Witam!
    >+ Żona posiada DG, prowadzi KPiR. Będzie kupować samochód - zapłaci ok 23 000
    >+ PLN, ale dostanie fakturę na ok 10 000 PLN od sprzedawcy.

    ...yp... "poświadczenie nieprawdy" ??
    ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-03-18 14:37:41
    Od: "kapela" <p...@w...pl>

    Może sformułuje to inaczej, samochód był amortyzowany w innej firmie i jego
    wartość ksiegowa wynosi ok 10 000PLN. Nie znam sie na tym stąd moje pytanie.
    Ja chce kupic samochód, a sprzedawca stawia takie warunki, pozostaje mi się
    tylko dostosować jeżeli chce wziąść ten samochód.
    piotrp

  • 5. Data: 2005-03-18 16:40:42
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Mar 2005 15:37:41 +0100, kapela napisał(a):

> [...]
    > Ja chce kupic samochód, a sprzedawca stawia takie warunki, pozostaje mi się
    > tylko dostosować jeżeli chce wziąść ten samochód.

    Nie ma znaczenia jaką wartość księgową ma samochód. Na fakturze ma być
    wymieniona FAKTYCZNA cena sprzedaży.
    Takie postępowanie sprzedającego ma na celu oszukanie fiskusa żeby zapłacić
    mniejszy VAT i podatek dochodowy.
    A może przy okazji sprzedający chce naciągnąć swoją formę i różnicę między
    ceną na fakturze a faktyczną ceną skasować do kieszeni.

    Nie przyczyniaj się do popełniania przestępstwa ( bo to jest przestępstwo -
    co najmniej z karno-skarbowe). Chyban że lubisz mieć kłopoty.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2005-03-18 17:03:39
    Od: "kapela" <p...@w...pl>

    OK! Pewnie macie racje i dzieki za pouczenie, nie miałem pojęcia, że to tak
    wygląda - tak jak już mówiłem nie znam się na tym. Pewnie poszukam innego
    auta.
    Moje głowne pytanie pozostaje w dalszym ciągu bez odpowiedzi.

  • 7. Data: 2005-03-22 10:08:08
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Wciągać samochód jako środek trwały
    > czy prowdzić ewidencje przebiegu pojazdu? Co jest bardziej opłacalne?
    > Jakie są plusy i minusy obu rozwiązań?

    Środek trwały amortyzujesz, czyli de facto (w krótszym lub dłuższym
    czasie) koszt zakupu pojazdu zaliczysz w KUP.
    Środek trwały - odliczysz połowę vatu, jeśli Ci go sprzedawca
    naliczy (max 5kpln chyba)

    Samochód prywatny używany w dg - odpadają powyższe ale prowadzisz
    ewidencję, masz limit wydatków, nie ma problemów (jakich? nie wiem) przy
    likwidacji dg.