  • 1. Data: 2007-01-23 17:08:36
    Temat: SC - konstrukcja podatkowa do dyskusji :)
    Od: t <r...@o...pl>

    No więc będzie juz chyba na pewno SC, przy czym i ja i wspólnik będziemy
    dalej prowadzili swoje DG.
    SC ma być platformą do wspólnej realizacji umów.

    W swoich DG mamy kompy, których nie chcemy wnosić do SC ani nie chcemy też
    wnosić prawa do ich użytkowania
    w SC.

    Chcemy natomiast wypożyczać sprzęt ze swoich DG spółce, na fakturki.
    Wiem ze to jest sprawa grząska i wątpliwa, więc wymyśliłem że
    się zafakturujemy nawzajem ze wspólnikiem - ja mu wystawię fakturę za
    niewyłączne
    używanie moich "dóbr", on mi wystawi podobną fakturkę - i luz.
    Do tego wynajmniemy lokal na wspólników, bez powoływania się na SC, na
    współużytkowanie płatne
    - zbiegiem okoliczności w takich proporcjach jak udziały w spółce ;).

    Czy tutaj jakieś nieodpłatne się czają albo podmioty powiązane i
    szacowanie albo inny zonk ?

    pozdr

    --
    Używam klienta czty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

  • 2. Data: 2007-01-23 19:23:00
    Temat: Re: SC - konstrukcja podatkowa do dyskusji :)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Jan 2007, t wrote:

    > Chcemy natomiast wypożyczać sprzęt ze swoich DG spółce, na fakturki.
    > Wiem ze to jest sprawa grząska i wątpliwa,

    No właśnie.
    Będziecie przecierać szlaki w NSA ;) a co my się przy okazji nauczymy
    to nasze, bo przecież będzie pisał, nie? ;)

    > więc wymyśliłem że
    > się zafakturujemy nawzajem ze wspólnikiem - ja mu wystawię fakturę za
    > niewyłączne
    > używanie moich "dóbr", on mi wystawi podobną fakturkę - i luz.
    [...]
    > Czy tutaj jakieś nieodpłatne się czają albo podmioty powiązane i szacowanie

    No a jak myślałeś???
    "powiązanie" dotyczy *podmiotów*, a nie transakcji.
    Skoro jesteś współudziałowcem spółki "z prawem głosu ponad 5%" czy jak to
    tam jest (a w SC każdy wspólnik ma PEŁNE prawo do podejmowania decyzji,
    bez względu na udział) to *wszystkie* transakcji Twoje, wspólnika
    i spółki są "powiązane" i podpadają pod oba "szacowania" (osobno dla
    dochodowego, osobno dla VAT).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-23 19:39:55
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 23-01-2007 o 20:23:00 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > bez względu na udział) to *wszystkie* transakcji Twoje, wspólnika
    > i spółki są "powiązane" i podpadają pod oba "szacowania" (osobno dla

    Noż fakenszit, takie przeoczenie !!! :D

    Dobra, a jak jednak wniesiemy prawa do uzywania naszych rzeczy i softu
    do spółki, to będzie dobrze? Lokal będzie wynajęty na obu wspólników
    spółki,
    sprzęt i soft z DG wspólników będzie w tymże lokalu, prawo do używania
    będzie
    wniesione do spółki - tutaj jest jakiś zonk(w stylu że prawo do używania
    wniesione ale w końcu sprzet nie jest wniesiony a stoi w lokalu spółki,
    co z tego że obaj wspólnicy płacą jak sprzęt jednego zajmuje powierzchnię
    która przynależy w połowie do drugiego więc jest świadczenie)?

    pozdr

  • 4. Data: 2007-01-23 22:03:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Jan 2007, t wrote:

    > Dobra, a jak jednak wniesiemy prawa do uzywania naszych rzeczy i softu
    > do spółki, to będzie dobrze?

    Na ten temat AFAIR również były spory.
    Dlaczego nie chcecie wprost wnieść tych rzeczy i softu, zamiast
    "prawa używania"?
    Droga przetarta, prosta, wiadomo co zrobić...

    > wniesione ale w końcu sprzet nie jest wniesiony a stoi w lokalu spółki,
    > co z tego że obaj wspólnicy płacą jak sprzęt jednego zajmuje powierzchnię
    > która przynależy w połowie do drugiego więc jest świadczenie)?

    A tu to musisz z "t" pogadać, bo ja jestem przeciw TAKIEMU postawieniu
    sprawy :) Prędzej bym się zgodził z zastrzeżeniami co do "wnoszenia
    prawa do używania" co wzbudzało (AFAIR) wątpliwości.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-01-24 00:11:11
    Od: t <r...@o...pl>

    A że tak spytam jak się "wybiera" dochód z SC?
    Przelewam co miesiąc moją dolę na prywatne konto i już czy trzeba
    to jakoś ujać w umowie czy jeszcze inaczej?

    pozdr

  • 6. Data: 2007-01-24 08:39:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Jan 2007, t wrote:

    > A że tak spytam jak się "wybiera" dochód z SC?

    _117.html

    Art.868

    Ograniczeniem jest dodatkowy zakaz "wyjmowania wkładu
    podczas trwania spółki", art.863.2.

    > Przelewam co miesiąc moją dolę na prywatne konto i już czy trzeba
    > to jakoś ujać w umowie

    Wychodzi że "trzeba w umowie", bo inaczej przepisowo wolno tylko
    raz-na-rok. Oczywiście "normalnie" nikt się nie przyczepi, bo
    pieniądze mogą być gdziekolwiek "na cele spółki" - ale w razie
    jakiegoś kiksu pewnie podpadnie się pod któryś zapis w KK.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-01-24 10:45:43
    Od: ad <a...@p...pl>

> [...]
    > pieniądze mogą być gdziekolwiek "na cele spółki" - ale w razie
    > jakiegoś kiksu pewnie podpadnie się pod któryś zapis w KK.

    czyli wystarczy w umowie taki paragraf?:

    Wspólnicy mogą podjąć uchwałę w sprawie zaliczkowej wypłaty zysków.

    pozdr

  • 8. Data: 2007-01-24 13:05:11
    Od: ad <a...@p...pl>

    > czyli wystarczy w umowie taki paragraf?:
    >
    > Wspólnicy mogą podjąć uchwałę w sprawie zaliczkowej wypłaty zysków.

    i mam jeszcze pytanie w zwiazku z tym: jezeli na konto SC przychodzi
    zaplata za fakture np 100 000 + vat, a wspolnicy chca podjac z tego po
    40 000 (maja udzialy 50/50) to podejmuja taka uchwale i przelewaja sobie
    kase na swoje DG? A jak wyglada rozliczenie tego w SC i ich DG?
    rozumiem ze SC placi jeszcze vat do US.

  • 9. Data: 2007-01-24 23:23:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Jan 2007, ad wrote:

    > czyli wystarczy w umowie taki paragraf?:
    >
    > Wspólnicy mogą podjąć uchwałę w sprawie zaliczkowej wypłaty zysków.

    Nie wiem i z chęcią poczytam komentarzy :)
    Przemyślałem z lekka i modyfikuję stanowisko! ;)
    Z zapisu "może żądać" można pewnie dedukować, ze zgodny podział
    zysków jest dopuszczalny również bez zapisu w umowie.
    Natomiast prawo do zysku "po roku obrachunkowym" jest prawem
    wspólnika, mimo oporu pozostałych wspólników.
    Pora taka, że nie mam konceptu czy to prawo moze być ograniczone
    umownie :|

    pzdr, Gotfryd