  • 1. Data: 2002-01-03 11:04:23
    Temat: Re: ŚT a likwidacja firmy
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Tomasz Lisowski napisał(a):

    > Kolega zamierza zlikwidować firmę. Ma wyposażenie oraz środki trwałe. Z
    > tego, co mi powiedział, wyposażenie uwzględnia w remanencie likwidacyjnym,
    > natomiast środki trwałe chyba nie. Czy są one jakoś opodatkowane przy
    > likwidacji firmy?
    Nie, ale jeżeli je sprzeda juz po zakończeniu działalności, to bedzie
    musiał tą sprzedaz opodatkować tak jakby dalej działalnośc prowadził,
    złożyc PIT-5 itp.
    Oczywiście jeżeli sprzeda je oficjalnie :-))) np. samochód.
    Bo takie rzeczy jak komputer to z reguły idą "po cichu".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2002-01-07 11:03:33
    Temat: ŚT a likwidacja firmy
    Od: "Tomasz Lisowski" <j...@p...NOSPAM.onet.pl>

[...]

    # Odpowiadając na priva usuń NOSPAM z mojego adresu #

  • 4. Data: 2002-01-08 08:19:48
    Od: "Robert" <r...@w...com.pl>

    A co sie dzieje z samochodem ?
    Samochod jest srodkiem trwalym firmy ale
    zarejestrowanym na osobe wlasciciela.
    Czy przy likwidacji firmy nalezy zaplacic podatek ?
    Zakladam, ze samochod nie jest sprzedawany.
    Pozdrawiam
    Robert

  • 3. Data: 2002-01-08 08:19:48
    Od: "Robert" <r...@w...com.pl>

    A co sie dzieje z samochodem ?

  • 5. Data: 2002-01-08 09:57:14
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Robert" <r...@w...com.pl> wrote in message
> [...]
    > zarejestrowanym na osobe wlasciciela.
    > Czy przy likwidacji firmy nalezy zaplacic podatek ?
    > Zakladam, ze samochod nie jest sprzedawany.

    Mysle, ze przed likwidacja firmy
    trzeba go przekazac na wlasne potrzeby podatnika.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-01-08 10:30:54
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Boguslaw Szostak napisał(a):

    > "Robert" <r...@w...com.pl> wrote in message
    >
    > Mysle, ze przed likwidacja firmy
    > trzeba go przekazac na wlasne potrzeby podatnika.

    Nieprawda.
    Nic nie trzeba robic do czasu aż się go sprzeda. A o tym juz pisałam w
    tym wątku. Przychód ze sprzedaży samochodu bedzie opodatkowany na
    zasadach ogólnych.
    Chociaż teoretycznie np. po 5 latach od likwidacji działalności nie ma
    juz papierów firmy i nie można udowodnic że samochód był środkiem
    trwałym.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-01-08 15:09:39
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    No dobra, wszystko gra, ale to co piszecie odnosi się do podatku
    dochodowego. Natomiast VAT od wyposażenia i środków trwałych należy
    odprowadzić do US - odnośnie tych rzeczy, co do których przysługiwało prawo
    odliczenia VATu. Wg cen rynkowych. Czyż nie?