  • 1. Data: 2002-01-03 10:59:19
    Temat: Re: przeznaczenie zysku na kap.własny
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Magda napisał(a):

    > Spólka z o.o. uchwałą zgromadzenia wspólników przeznaczyła zysk za rok
    > obrotowy 2000 na kapitał własny.
    > Czy tutaj też obowiązuje podatek od czynności cywilnoprawnych?
    > Dzieki za odpowiedź!
    Jeżeli chodzi o kapitał zapasowy, to nie PCC.
    Należy tylko zwrócic uwage czy umowa spółki przewiduje inne
    przeznaczenie zysku niż wypłata dywidendy. Jeżeli nie ma wzmianki o
    tym w umowie, KSH nakazuje wypłacić udziałowcom cały zysk. Wtedy
    zwiększenia kapitału zapasowego nie traktuje sie jako zatrzymania
    zysku a jako dopłaty wspólników.
    Czyli m.in. zysk trzeba opodatkować podatkiem od dywidendy (15%).
    Jeżeli w umowa przewiduje możliwość podjęcia przez zgromadzenie
    wspólników innej niz wypłata, decyzji o przeznaczeniu zysku, to
    wszystko jest czyste i jest tylko podatek od odób prawnych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-01-07 20:42:58
    Temat: Odp: przeznaczenie zysku na kap.własny
    Od: "Magda" <u...@w...pl>

    DZIĘKI MADDY WIEDZIAŁAM, ŻE TY MI ODPOWIESZ, BO JESTEŚ NAJBARDZIEJ AKTYWNYM
    UCZESTNIKIEM GRUPY, do której ja dołączyłam się niedawno!

    Tu chodzi włściwie o to, że oni przeznaczyli ten zysk na kapitał udziałowy,
    bo KSH dopuszcza taką możliwość. w sp. z o.o.
    Podatek dochodowy od osób prawnych od zysku mam rozumieć?! to oczywiście!

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...