  • Data: 2006-07-10 10:46:06
    Temat: Samochód a koszty uzyskania przychodu.
    Od: "g-line" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Case jest następujący:

    Działalność Gospodarcza z Książką Przychodów i Rozchodów oraz płatnik VAT
    (co w tym przypadku jest chyba? nieistotne :-)). Jest samochód którego
    współwłaścicielem jest właściciel DG. Samochód zostaje wciągnięty do
    Ewidencji Środków Trwałych.

    Pytanie:

    W jaki sposób dokumentować przejazdy nim aby US nie przyczepił się, że dany
    koszt nie był kosztem uzyskania przychodu z DG? Oczywistym jest, że faktury
    powinny zostać wystawione na DG. Ale jak uchronić się przed następującymi
    dyskusjami (a może ich nie ma i psoty sprawia mi moja wybujała wyobraźnia?):

    - <US> (faktura za paliwo 180 PLN) dlaczego Pan to wrzucił w koszty?;

    - <JA> jechałem do Warszawy na spotkanie z klientem;

    - <US> proszę to udowodnić że to było spotkanie z klientem a nie z ciocią
    Franią, a tak poza tym wg mojej wiedzy to koszt takiego przejazdu wynosi 120
    PLN;

    - ...

    i pozamiatane.

    g-line