  • 1. Data: 2002-09-24 19:24:12
    Temat: Samochod i rejestracja
    Od: "Marek777" <m...@k...net.pl>

    Byl podobny watek wczesniej ale ja mam sytuacje troszke odmienna. Kupilem
    samochod uzywany od firmy i mam fakture (homologowany na ciezarowy ) lecz
    nie przerejestrowny (dowod rej. na poprzenia firme). Dodatkowo pozostal
    zastaw bankowy z poprzedniej firmy(kredyt splacony lecz nie wykreslony
    zastaw z dowodu). Czy moge odliczyc VAT od zakupu (KPIR, Vat 1 os. dz.g) i
    odliczac paliwo z dniem otrzymania faktury, czy dopiero po zmianie dowodu
    rej? Czy jesli nie wystapie o zwrot VATu (mam podobny obrot w tym mies jak
    wartosc auta) musze zalaczyc do deklaracji fakture, homologacje i cos
    jeszcze?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2002-09-24 19:55:44
    Temat: Re: Samochod i rejestracja
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek777" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odliczac paliwo z dniem otrzymania faktury, czy dopiero po zmianie dowodu

    Jeśli posiadasz fakturę VAT spełniającą wszystkie wymogi i zapłaciłeś za
    niego (posiadasz dowód zapłaty) - to nastąpiło przeniesienie własności.
    Homologacja zgodna z przepisami?
    Pytanie: dlaczego nie nastąpiło zwolnienie zastawu? Może nie jest tak jak
    piszesz. Sam zastaw bankowy nie przesądza o wyszystkim. I dalej - zastaw
    bankowy, czy przewłaszczenie. Po za tym - masz 14 dni na przerejestrowanie
    samochodu.

    Czy jesli nie wystapie o zwrot VATu (mam podobny obrot w tym mies jak
    > wartosc auta) musze zalaczyc do deklaracji fakture, homologacje i cos
    > jeszcze?

    Nie występujesz o zwrot VAT, lecz wykazujesz w deklaracji VAT-7 zakup środka
    trwałego. Niektóre US żądają faktury zakupu.

    > Pozdrawiam
    > Marek

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-09-25 07:09:38
    Od: "Marek777" <m...@k...net.pl>

    > Jeśli posiadasz fakturę VAT spełniającą wszystkie wymogi i zapłaciłeś za
    > niego (posiadasz dowód zapłaty) - to nastąpiło przeniesienie własności.

    Fakture mam terminowa jeszcze nie zaplacilem.

    > Homologacja zgodna z przepisami?
    Tak.

    > Pytanie: dlaczego nie nastąpiło zwolnienie zastawu? Może nie jest tak jak
    > piszesz. Sam zastaw bankowy nie przesądza o wyszystkim. I dalej - zastaw
    > bankowy, czy przewłaszczenie.

    Firma od ktorej kupilem jest zaufana, sam zanosilem do banku przelewy na
    splate kredytu na to auto. A ze bylo to pare dni temu wiec jeszcze nie bylo
    czasu zalatwic tej sprawy w banku(sadzie). Chce jednak juz uzywac tego auta
    do wlasnej DG.

    Po za tym - masz 14 dni na przerejestrowanie
    > samochodu.

    Wiec US nie obchodzi co jest na dow. rej?

    Marek

  • 4. Data: 2002-09-25 17:29:25
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > do wlasnej DG.
    >
    > Po za tym - masz 14 dni na przerejestrowanie
    > >
    > Wiec US nie obchodzi co jest na dow. rej?

    US może interesować (czy jest opłacona) faktura. Zastaw nie ma nic do
    rzeczy. Kłania się Kodeks Cywilny.

    Pozdrawiam.