  • 1. Data: 2004-04-19 11:20:54
    Temat: Samochód na firmę (DG)
    Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl>

    Witam,

    Mam poważną zagwozdkę z kupnem samochodu na firmę. Szukałam informacji w
    róznych serwisach, również w archiwum grupy, ale są one
    fragmentaryczne, albo dotyczą tylko w pośrednio mojej sytuacji.
    Bardzo prosiłabym o poradę, albo skierowanie do jakiegoś kompendium
    wiedzy na ten temat (najlepiej konkretnej strony, bo zdążylam się już na
    kilku zwyczajnie zagubić :-/ ).

    Mam zamiar kupić samochód osobowy na firmę. Prowadzę DG, nie jestem
    VATowcem. Z moich informacji wynika, że po zakupie muszę wprowadzić
    pojazd do "ewidencji środków trwałych" i amortyzować. Czy to wszystkie
    formalności po zakupie? Czy muszę zapłacić podatek tak jak przy zakupie
    przez osobę fizyczną? Samochód będzie kupowany na raty, na raty też mam
    rozłożone ubezpieczenia - co moge odliczać, czy wliczać w koszty?
    ....Kurczę, pewnie to się już tysiąc razy tutaj przewinęło - może ma
    ktoś jakieś msg-id do wyjaśnień na ten właśnie temat? Potrzebuję, żeby
    mi to ktoś wytłumaczył "jak krowie na rowie", bo obawiam się, że zrobie
    jakiś błąd, czegoś tam nie dopełnię i przez resztę życia bedę się
    ukrywać przed lotną brygadą skarbówki... :->
    Znalazłam poradnik na Onecie:
    http://firma.onet.pl/1280,1103159,poradnik.html, dosyć jasno tam są
    pewne rzeczy wytłumaczone, ale wydaje się on być dosyć dawno napisany -
    czy jest nadal aktualny? Czy oprócz tamtejszych informacji może coś
    trzeba jeszcze wiedzieć?

    TIA
    Agnieszka (zestresowana)