  • 1. Data: 2003-09-30 21:23:57
    Temat: Ulga na remont mieszkania (długie)
    Od: "Marek" <f...@c...tnmrgn.cy[attn-use_rot13_to_decode]>

    Od przyszłego roku ma być zniesiona ulga na remont mieszkania. Z tym,
    że osoby, które podjęły remont w tym roku będą mogły z tej ulgi skorzystać
    przez następne dwa lata. Spotkałem się z informacją, że wydatków
    poniesionych w następnych latach na kontynuację remontu nie będzie już
    można odliczać!!! Podobno prawo do skorzystania z odliczeń w kolejnych
    dwóch latach mam jedynie w odniesieniu do wydatków z TEGO ROKU,
    przy założeniu, że nie mogłem ich odliczyć, bo miałem zapłacony zbyt niski
    podatek.
    Urzędnicy w skarbówce mnie zbywają, zasłaniając się brakiem oficjalnych
    informacji na ten temat. Ale jeżeli Sejm już zajmuje się ustawą budżetową na
    2004r to Rząd się w niej już określił !!!

    Proszę i zarazem dziękuję za pomoc (jest to dla mnie b. ważne).
    Marek

  • 2. Data: 2003-10-01 10:05:37
    Temat: Re: Ulga na remont mieszkania (długie)
    Od: "dean" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    na
    > 2004r to Rząd się w niej już określił !!!
    >
    > Proszę i zarazem dziękuję za pomoc (jest to dla mnie b. ważne).

    Mysle ze jest to wazne dla nas wszystkich.

    dean

  • 3. Data: 2003-10-02 14:41:15
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Marek" <f...@c...tnmrgn.cy[attn-use_rot13_to_decode]>
    napisał w wiadomości news:blcthu$dep$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
    na
    > 2004r to Rząd się w niej już określił !!!

    hmm.... chyba, rzeczywiście tego nikt jeszcze nie wie ....

    na stronie MF http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=11361
    znalazłem pytanie 31 z którego wynika, że chyba tylko limit jest na 3 lata,
    ale prace wykonane w 2004 już nie będą podlegały odliczeniu - chociaż trudno
    powiedzieć jak to zinterpretować

    "Czy ulga remontowo-modernizacyjna za lata 2003-2005 dotycząca lokali
    mieszkalnych jest kontynuacją remontu z lat ubiegłych oraz jaki jest sposób
    dokumentowania tych wydatków chcąc skorzystać z odliczeń?

    Ustawa z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U.
    z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) w art. 27a ust. 1 pkt 1 przewiduje
    możliwość dokonania odliczeń od podatku w przypadku poniesienia przez
    podatnika w roku podatkowym wydatków na własne potrzeby mieszkaniowe,
    przeznaczone na remont i modernizację - zajmowanego na podstawie tytułu
    prawnego - budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego oraz wpłaty na
    wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty
    mieszkaniowej, utworzonych na podstawie odrębnych przepisów.

    Natomiast przepis art. 27a ust. 3 pkt 2 określa na okres trzech kolejnych
    lat limit przysługujących podatnikowi odliczeń z tego tytułu.

    Wysokość wydatków na te cele ustala się na podstawie faktury wystawionej
    wyłącznie przez podatnika podatku od towarów i usług, niekorzystającego ze
    zwolnienia od tego podatku, lub dowodu odprawy celnej, a w przypadku wpłat
    na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty
    mieszkaniowej - na podstawie dowodu tej wpłaty."

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-10-02 14:51:50
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
    > na
    Mam coś takiego:
    PIT. ODLICZENIA ULGI REMONTOWEJ Nie trzeba zaczynać w tym roku Według
    przedstawiciela Ministerstwa Finansów, z odliczeń w ramach ulgi remontowej w
    podatku od osób fizycznych będzie można korzystać również w przypadku tych
    przedsięwzięć, które rozpoczną się w roku 2004 bądź 2005.Po posiedzeniu
    sejmowej Komisji Infrastruktury przedstawiciel Departamentu Podatków
    Bezpośrednich w Ministerstwie Finansów Ryszard Michalski powiedział, że ulga
    remontowa jest liczona w okresie trzyletnim. - Począwszy od 2003 r. w każdym
    z kolejnych trzech lat przysługuje podatnikowi prawo do odliczenia wydatków
    z tytułu remontu i na modernizację lokalu mieszkalnego. W związku z tym nie
    ma żadnych warunków, które by mówiły, że podatnik musi rozpocząć odliczenia
    w tym roku, żeby korzystać z ulgi w latach następnych - powiedział cytowany
    przez PAP Ryszard Michalski.
    WSm