    From: "wilq" <m...@n...wilqs.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Samochód osobowy w firmie
    Date: Mon, 8 Jan 2007 08:20:46 +0100

    Witam!
    Temat już niejednokrotnie pojawiał się na grupach niemniej jednak ani dr Van
    Google ani archiwum nie dało mi pełnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

    Zamierzam kupić samochód osobowy na firmę (samochód bez homologacji
    ciężarowej). Kredyt zaciągniety na kwotę 25 000 zł, VAT ok 3500 zł po
    wyliczeniu 60% całości.
    Pytanie zasadnicze.
    Czy wprowadzając auto do EŚT dokonuję amortyzacji liniowej czy wliczam
    koszty kredytu w KUP? Jeśli amortyzuję to co z ratami? Czy w jakikolwiek
    sposób je ewidencjonuje w KPiR?
    Drugie pytanie. Czy z samochodu firmowego może korzystać osoba
    niezatrudniona w firmie? Np żona?
    Ostatnie pytanie. W jaki sposób odliczam VAT? Jednorazowo wpisując kwotę
    3500 zł w następnym miesiącu od wprowadzenia środka trwałego do ewidencji
    czy może w częściach?
    Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję.

    WilQ