  • 1. Data: 2006-02-23 11:54:50
    Temat: Samochód pryw/firm a podatek VAT.
    Od: "Tomi" <s...@p...neostrada.pl>

    Witam.

    Jestem nowy na tej grupie i trafiłem tutaj w poszukiwaniu odpowiedzi na
    kilka nurtujących mnie pytań.

    Jestem właścicielem dwóch samochodów. Pierwszy samochód sprowadziłem ok. pół
    roku temu (kabriolet). Drugi zaś nabyłem na początku grudnia,
    zarejestrowałem i ubezpieczyłem na początku stycznia. Chcę wpisać je jako
    środki twałe firmy. I tu nasuwają się następujące pytania.

    1. Kupiłem samochody na umowy kupna-sprzedaży, więc zarejstrowałem na siebie
    i nie odliczałem VAT-u przy zakupie. Czy przy sprzedaży któregokolwiek z
    samochodów będę musiał zapłacić 22% Vat-u (przypominam, że nie odliczałem
    VAT przy zakupie).

    2. Czy wartość z umowy kupna-sprzedaży jest wiążąca przy określaniu wartości
    jako środka trwałego??

    Pozdrawiam.

    Tomi Wa-wa.